"אנחנו במלחמה חזקה"

המשגיח רבי דן סגל זעק: "זו תקופה של בירור - מי לה' אליי"

"צריך לדעת שזו מלחמה כעת", אומר המשגיח רבי דן סגל בוועד מיוחד לרגל המצב, "בוחנים מי באמת הוא לה', מי באמת פוחד מה' יתברך, זאת מלחמה חזקה; הקב"ה מזעזע, זו קריאה לכלל ישראל" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

המשגיח, הגה"צ רבי דן סגל, יצא במהלך ועד לאברכים בדברים נוקבים בעקבות התפשטות מגיפת הקורונה. "הקב"ה מזעזע את העולם", אמר המשגיח ותקף את אלו ש"סומכים על האלילים ועל ראשי האומה הישראלית".

"זה תקופה של סירוב ובירור", אמר המשגיח, "מי באמת הוא לה', מי לההתחיל מצב של קשיים, של ניסיונות, שבזה התברר מי הוא לה'. צריך לדעת שזו מלחמה כעת, העולם נתפס כדרכו לדברים החיצוניים, יש כאן עניין עם מגיפה צריכים לדעת איך להישמר איך להתמודד".' אליי, לכן

המשגיח הוסיף והתבטא באשר לאלו המייחסים את התחלואה רק לדברים חיצוניים: "אבל לא זו הנקודה פה. בוחנים מי באמת הוא לה'. זה מה שרואים כעת, יש כאלה ח"ו שנפלו, המצב נעשה כדי לבחון ולברר מי באמת פוחד מה' יתברך ומי לא. זאת מלחמה חזקה.

"כמה פשוט הוא שכעת צריך להיות עיקר מחשבותינו לראות איך להתחזק לשמור על המצב על לימוד התורה, תפילה ומוסר. אתם רואים ר' גרשון שיהיה בריא התחיל לאחרונה לדבר מוסר כי צריכים להתחזק במוסר".

"לא מספיק הלימוד הרגיל שהיה", הוסיף המשגיח, "להתחזק ביראה, בלימוד התורה. גם להקטין הניסיון. והניסיון של התקופה הזאת, זה ההטעיה להסיח את הדעת מהתכלית ולהיגרר רק למקרים, לאחוזים, סגר לא סגר וכו'. סוגרים את העיקר.

"לדעת שזה קולות וברקים, הקב"ה מזעזע. זה קריאה לכלל ישראל לפקוח את עיניהם, לשבור להם את האלילים שסמכו עליהם. הגוף נגרר אחרי הראש. מי זה ראשי האומה הישראלית? הערב רב שבשלטון? התלמידי חכמים היראי השם! בהם להידבק".

המשגיח סיים את דבריו ואמר כי "אנחנו, שומרי התורה והמצוות צריכים להתחזק. מונעים את הישיבות, מונעים את הבתי כנסיות, זה לא תולדה - זה המטרה. ככה היצר עובד להרוויח את הישיבות ואת כל העם כולו. הרבה נופלים עקב המצב הזה. צריך להתחזק מאוד בבין אדם למקום ובן אדם לחברו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר