טוב לעובד, טוב לעסק: 6 טיפים שילמדו אותך להיות בוס

עובדים רבים מתפטרים מתפקידם בגלל קשר מתוח עם המנהל שלהם. מנהיגות לקויה יכולה להשפיע לרעה על מקום עבודה - לפגוע בפרודוקטיביות של המועסקים בו וליצור כדור שלג מתגלגל של חוסר הצלחה. כך תשנו זאת (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
רואים? ככה לא עושים את זה (צילום: שאטרסטוק)

אנשים לא עוזבים משרות, הם עוזבים מנהלים. סקר שערכה חברת "אקאונטמפס" מצא כי 34% מהעובדים התפטרו מתפקידם בגלל "קשר מתוח עם המפקח שלהם". מנהיגות לקויה יכולה להשפיע לרעה על מקום עבודה. היא עלולה להפחית את המעורבות של המועסקים בו ולפגוע בפרודוקטיביות שלהם.

כדי לתרגם הלכה למעשה, שוחחנו עם המאמן, המנהל, המרצה והיזם המנוסה, מייקל מאיר, על מנת שיעניק לנו את הטיפים הכי טובים שיש באמתחתו למנהיגות טובה. הנה 6 עצות שילמדו אתכם איך להיות (ולהישאר) בוסים נהדרים וזכרו: כל מה שאדם עושה, לעצמו הוא עושה:

1. היו אכפתיים

"זו התכונה הכי לא צפויה ולמעשה, החזקה ביותר", אומר מאיר. "אנשים רוצים לדעת שלבוסים שלהם באמת אכפת מהם". למרות שניצול מקסימלי של כוח העבודה הוא המטרה המרכזית בעידן התעשייתי (ובמיוחד בימים אלו), הוא אומר, "הארגונים שיש להם את הסיכוי הטוב ביותר להצליח הם אלה שמבינים כי תרבות היא יתרון אסטרטגי".

2. היו מודעים לעצמכם

"אם בוסים יצליחו לבנות את המודעות העצמית שלהם, הם ישפרו את רמות המודעות החברתית שלהם", אומר מאיר. "עם מודעות חברתית משופרת, הם יוכלו להבחין בניואנסים עדינים של העובד העומד מולם - מבט, הליכה, דיבור, התייחסות".

בסוף כל ישיבת צוות, מאיר מציע להסתובב סביב השולחן ולבקש מכל עובד לבחור מילה אחת שתתאר את תחושתו באותו רגע (נרגש, עצבני וכו'). "מהלך זה יתן לבוס אינדיקציה על הטמפרטורה הרגשית של הצוות שלו והוא יוכל להתאים את עצמו אליו לפי הצורך", הוא אומר.

3. דברו עם העובדים שלכם. הרבה.

"לתקשר, לתקשר, לתקשר. היו פגיעים. היו שקופים. אלה האלמנטים של אמון - הבסיס למערכת יחסים חזקה", אומר מאיר. "תנו משוב לעתים קרובות - לא רק באמצעות מתנות ומכתבים גנריים בחגים וימים טובים ובנוסף, היו אישיים - שאלו את העובדים שלכם איפה הם רוצים להיות בקריירה שלהם ואיך אתם יכולים לעזור להם להשיג את מבוקשם".

4. תקנו מערכות יחסים באמצעות (ניחשתם נכון) דיבור

הצעד הראשון בשיפור יחסי עבודה לקויים? "שיחה", אומר מאיר. "הביאו רגש. כאמור, היו אישיים. שאלו 'איך אתה מרגיש? האם יש בינינו מתח? אני רוצה לעבוד על זה כדי להיות מנהיג טוב יותר ואני באמת פתוח לכל משוב בונה שיש לך להשמיע'".

5. היה אסטרטגיים וחביבים בו זמנית

"התכונות היסודיות בעיניי שהופכות מנהיג 'בסדר' למנהיג מצטיין, הן תערובת של מוסריות ואסטרטגיה", אומר מאיר. "אם מנהיג הוא תכליתי, בעל חזון ויכולת מפותחת לחשוב בצורה מערכתית ובמקביל, הוא לא שוכח לטפח את הכוח האמיתי של ענווה וחוסר אנוכיות, אין סיכוי שהוא יטעה".

6. היו עצמכם - ועודדו את הצוות שלכם לעשות את אותו הדבר

"רבים מאיתנו מביאים את המסכות (המופשטות) שלנו לעבודה - האנשים שאנחנו חושבים שאנו צריכים להיות כדי להצליח", אומר מאיר. "אבל כשאנו עושים זאת, אנו מסתירים את כוח האותנטיות העצמתי ביותר וחבל".

בקיצור, לעולם אל תזלזלו בערך הצוות שלכם, בחשיבות השיח איתו ובכוח של הבאת רגשות למקום העבודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר