פרסום ראשון

בעקבות משבר הקורונה: הוקם איגוד הישיבות והסמינרים לבני חו"ל

הבוקר, כבר הוחלט לאפשר את כניסתם של תלמידי הישיבות ובנות הסמינרים לישראל, אך בעקבות המשבר שהוביל לבירוקרטיה רבה, הוחלט על הקמת האיגוד החדש (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת מיר. רבים מחו"ל לומדים במקום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בחודשים האחרונים, מתמודדים מנהלי מוסדות רבים בישראל עבור תלמידי ישיבות ובני חו"ל עם בירוקרטיה אין סופית, שבאה לידי ביטוי בעיקר באשר לחזרתם של התלמידים לישראל בצל השמים הסגורים.

הבוקר הוחלט לאחר מאמצים רבים לאפשר את כניסתם של תלמידי הישיבות ובנות הסמינרים לישראל בפעילותם של יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר דגל התורה משה גפני ויו"ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס.

התנאי לכניסתם לארץ בין היתר, הוא שהות של כל שישה תלמידים בבידוד במתחם מיוחד שיוקצה לכך בשטח המוסד.

אלא, שבעקבות הבירוקרטיה הרבה, הבינו ראשי המוסדות כי יש צורך באיגוד שיאגד את כל התלונות וירכז את פנייתם של ראשי המוסדות והורי התלמידים והתלמידות.

ל'כיכר השבת' נודע כי לשם כך הוקם היום איגוד בני הישיבות ובנות הסמינרים לבני חו"ל ביוזמתו של ח"כ יצחק פינדרוס.

בראשות הועד עומדים הרב נחמיה מלינוביץ והרב זכריה גרינוולד. מי שדחף להקמת האיגוד הוא ראש ישיבת סלבודקה וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי משה הלל הירש.

הועד מאגד תחתיו 145 מוסדות לימוד מכל החוגים ומכל המגזרים. יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, הגיב לאישור מתווה משרד הפנים לכניסת תלמידי חו"ל בשנת הלימודים הבאה:

"מברך את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי על אישור המתווה שיסייע להחזיר את מוסדות החינוך לתלמידי חו"ל לשגרה הדרגתית מתחילת שנת הלימודים. זו בשורה אדירה שתשפיע על אלפי בחורי ישיבות ותלמידות סמינר שתהיה להם הזדמנות להגיע ללמוד בארץ ישראל בשנה שלפני נישואיהם, ולספוג קצת מאוויירא דארץ ישראל. אין תורה כתורת ארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר