הסערה בקואליציה

זעם חרדי: נתניהו הבטיח כי החוק לא יקודם

לפני ההצבעה, שוחח ראש הממשלה עם השר דרעי והבטיח להתאמץ כי החוק לא יעבור. אחרי שגם במפלגת הליכוד תמכו או נעדרו, החליטו במפלגות החרדיות להגיב בחומרה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבטיח הבוקר (רביעי) בשיחה עם השר אריה דרעי כי חוק הפסיכולוגים, הפוגע בקדושת ערכי המשפחה היהודית, לא יעבור.

לפי דיווחו של יקי אדמקר באתר וואלה, שחשף את קיום השיחה, זו הסיבה שבמפלגת ש"ס הפנו את הזעם כלפי מפלגת הליכוד, לאחר ששר וח"כית הצביעו בעד, ורבים אחרים פשוט נעדרו.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר היום ב'כיכר השבת', בש"ס החליטו לנטוש את מליאת הכנסת ולא להשתתף בהצבעות, עד להודעה חדשה - זאת כמחאה על אישור החוק הבעייתי.

אחרי ההצבעה, כפי שחשף 'כיכר השבת', סירב ח"כ משה גפני לענות לשיחות מראש הממשלה. השר יעקב ליצמן לעומת זאת, זעם על נתניהו שהבטיח כי יבחן כיצד הדבר התרחש, שבמפלגתו לא התנגדו להצעת החוק של האופוזיציה.

בתום ישיבת סיעת יהדות התורה, פורסמה ההודעה הבאה: "סיעת יהדות התורה התכנסה לישיבה דחופה בעקבות הפרת ההסכם הקואליציוני, ואלו החלטות הישיבה:

1. סיעת כחול לבן בהובלת בני גנץ הפרה את ההסכם הקואליציוני, ופגעה באמון ובשותפות עם יהדות התורה. אנחנו מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפיהם.

כמו כן, אנחנו רואים גם בסיעת הליכוד ובעומד בראשה, ראש הממשלה, כנושאים באחריות להפרת ההסכם ולפרצה בחומות היהדות - הן בהצבעה של חלק מחבריהם בעד והן באלה שהצביעו ברגליים ונעדרו.

2. סיעת יהדות התורה מתכוונת להגיש בשבוע הקרוב את החוקים בנושאי 'דת ומדינה', אשר מפאת המחויבות להסכם עד היום המתנו לדיאלוג בין השותפות לקואליציה כדי להעלות אותם בהסכמה.

3. היום נצביע בעד חוק הקורונה, בשם העיקרון ההלכתי המקודש של פיקוח נפש. מלבד זאת, אנחנו רואים את עצמנו כמשוחררים ממחויבויות קואליציוניות, ונשקול בהתאם את צעדינו בהמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר