הוסכם סופית

המתווה המלא: כך יגיעו חסידי ברסלב לאומן

שמחה בחסידות: עסקני ברסלב הגיעו להבנות עם הרשויות באוקראינה על מתווה שיאפשר את נסיעת החסידים לקראת ראש השנה לאומן, לשהות ליד ציון רבי נחמן (חדשות אנ"ש)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מתפללים באומן בראש השנה (צילום: מאיר אדרי)

הרשויות באוקראינה הודיעו בשעה האחרונה (רביעי), כי הם מאשרים את הגעתם של אלפי האנשים לציון רבי נחמן באומן, בראש השנה הקרוב - בכפוף לכמה תנאים, שיכולים עדיין להיות בהם שינויים, בכפוף להיקף התחלואה.

למרות האישור של האוקראינים לאשר כניסה למדינה לפני ראש השנה, ממשלת ישראל עדיין לא קיבלה החלטה וככל הנראה עד לרגע האחרון, לא ידוע האם יאשרו טיסות צ'רטר לאומן.

כהמשך לדברי הרב ארוש, כפי שהובאו מוקדם יותר היום ב'כיכר השבת', גם בחסידות ברסלב, קוראים לציבור להתחיל להגיע כמה שיותר מוקדם לאומן, מחמת החשש שלא יהיו מספיק טיסות סמוך לראש השנה.

כך או כך, הממשלה האוקראינית, תשאיר את גבולותיה פתוחים לכל מי שיחפוץ להגיע לאומן לקראת ראש השנה.

הקריאה של הרב שלום ארוש, היום: "בואו לאומן" (צילום: משה קלו)

הכניסה לאוקראינה תותנה בהצגת ביטוח רפואי אוקראיני בתוקף לכל ימי תקופת השהות המכסה את הטיפול בקרונה במידה והנוסע יחלה. כמו כן יהיה חובה לכל נוסע לבצע בדיקת קורונה בעת הנחיתה בכדי לשלול את ההידבקות בנגיף.

אלו פרטי המתווה

• אזור פושקינא יוגדר כשטח סטרילי, ותיאסר התנועה בינו ובין יתר העיר, כולל השוק והחנויות בעיר למשך כל ימי השהות באומן. הגבולות המדויקים יוחלטו בהמשך ראש עיריית אומן.

• כל מי שיגיע יחוייב בעטיית מסכה באזורים ציבוריים, חל איסור על התקהלויות ועל שהיה שלא לצורך בשטחים ציבוריים, חובת שמירת מרחק 1.5 מטר בין אדם לאדם.

• הכניסה לציון תהיה בסרט נע, בשני מסלולים כאשר במקביל תתאפשר כניסה לרחבת הציון האחורית לקבוצות קטנות בכל פעם, לשהות לזמן מוגבל.

• בתי הכנסת באומן יחולקו ל'קפסולות' באמצעות 'שקפים', ותחול חובת עטיית מסיכה בכל זמן התפילה.

• במקוואות יחולו הגבלות על כמות האנשים שיטבלו בו זמנית למטר רבוע, יהיה חובה להתקין עמדות לחיטוי ידיים בכניסה וביציאה מהמקוואות.

• מתחמי הכנסת אורחים המרכזית של שיינר יחולקו למתחמים נפרדים.

• חובה יהיה על המארגנים ובעלי המלונות לדאוג למוצרי הגיינה: מסיכות, ואלכוג’ל עבור האורחים, ולבצע מדידת חום לכל נכנס. לגבי כל המקומות הציבוריים מלונות, מקוואות, מתחמי אוכל, וחדרי שירותים בכל מקום ציבורי: חלה חובה על הבעלים לחטא את השטחים באופן תדיר, ולהעמיד עמדות לחיטוי ידיים בכניסות.

פרטי ההסכם

• מרפאת אומן תקים 'מרפאת קורונה', שתטפל טיפול ראשוני בחולי קורונה, אם יתגלו חלילה, ותיאום מול חברות הביטוח הישראליות להמשך טיפול.

בכניסה למרפאה יוקם חדר מיון, ובמקרה של חשד לתסמינים יחויב הפונה בבדיקת קורונה מהירה. מחויבי בידוד יועברו במידת הצורך למלונית ייעודית.

• תחנות ההסעה של הורדה ואיסוף הנוסעים, יפוזרו, על מנת למנוע התקהלויות.

הרשויות באוקראינה הקצו כוח שיטור כפול מבכל שנה, למעלה מ- 1000 שוטרים, יאכפו בקפדנות את השמירה על המתווה ועל שמירת האזור כשטח סטרילי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר