כל הפרטים

זה המתווה לפתיחת שנת הלימודים בקורונה

במשרד הבריאות טוענים כי הצטברו עדויות שלפיהן ילדים מדביקים פחות, ולכן גיבש נייר עמדה נגד קפסולות בגני הילדים, עם לימוד בקבוצות קטנות בכיתות א' עד י"ב (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

אי הוודאות בנוגע לפתיחת שנת הלימודים: קרן מרציאנו חושפת הבוקר (חמישי) בחדשות 12 כי במשרד הבריאות גיבשו נייר עמדה בנושא, אותו יציגו במהלך היום.

במשרד טוענים כי התחלואה נוטה להיות קלה יותר כאשר מדובר בילדים, וכי מצטברות עדויות שלפיהן ילדים, בעיקר בגיל הרך, מדבקים פחות מאשר ילדים גדולים ומבוגרים.

לכן, הם מתנגדים למתווה הקפסולות בגני הילדים, וממליצים לפתוח את כיתות הלימודים עבור ילדים עד גיל 6, כפי הנורמה בשנים רגילות.

מנגד, תלמידים בכיתות א'-י"ב ילמדו בקבוצות שיוגבלו ל-18 משתתפים. יצוין כי טרם ברור כיצד הדבר ייצא לפועל, בשל המחסור בכיתות לימודים.

עוד הוסיפו במשרד הבריאות כי כי חשוב לפתוח את שנת הלימודים הקרובה במועדה, וכי בהמשך ישלבו גם אפשרויות של למידה מרחוק.

במערכת החינוך כמובן, ייאלצו להקפיד על ההנחיות המגבילות ובהם עטיית מסכות, היגיינה ושמירה על המרחק החברתי.

במשרד הבריאות טוענים כי הקפדה על העקרונות הללו צפויה לאפשר את קיום הלימודים בצורה סדירה תוך שמירה על בריאות הציבור והקטנת הסיכון להעברת הנגיף ולהתפרצות במוסדות השונים.

שר החינוך יואב גלנט אמר אתמול בנושא, "במהלך החודש האחרון עקבנו בדריכות אחר נתוני ההדבקה במערכת החינוך ומהמידע המצוי בידינו עלו הדברים הבאים:

1. שיעור התחלואה בציבור הכללי גבוה פי 3 מאשר בקרב הילדים בבתי הספר של החופש הגדול. שיעור הילדים החולים נמוך משמעותית מחלקם באוכלוסייה.

2. לרוב מקור ההדבקה בקרב שכבות הגיל הללו התברר כחיצוני למוסדות החינוך.

3. הנחיותיו המחמירות של משרד החינוך, בשכבות הגיל הללו, הביאו לביצוע מספר שיא של בדיקות ועם זאת, לא נמצאו מקרי התפרצות נרחבים.

4. בתקופה מורכבת זו, אני שוקל את הדברים בכובד ראש מתוך אחריות לאומית ותוך הסתכלות על החינוך, על הכלכלה ועל הבריאות.

5. בעת הזו עמדתי היא כי יש להמשיך את קיום בתי הספר והגנים של החופש הגדול כמתוכנן, בשבועיים הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר