נוזף בקואליציה

הנשיא ריבלין: "חדלו מהשיח על הקדמת בחירות"

נשיא המדינה ראובן ריבלין מתערב במשבר הפוליטי, נוזף במרכיבי הקואליציה וקורא להפסיק את השיח על הקדמת הבחירות. "מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם" (חדשות)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

"חדלו מהשיח על הקדמת בחירות", כך מבקש הבוקר (חמישי) נשיא המדינה ראובן ריבלין בעקבות הקרע בקואליציה.

בדבריו, אמר הנשיא: "התעשתו. חדלו מהשיח על הקדמת בחירות. הרפו מהאפשרות האיומה הזו בימים אלה, והישמרו לכם ממנה. מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף".

הנשיא ריבלין הוסיף ואמר: "אני, כמו יתר אזרחי המדינה, עוקב בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בכנסת ישראל, המטלטלות שוב ושוב את השותפות השברירית ממילא, בין כל סיעות הקואליציה. אזרחינו, כולם, זקוקים לכם ממוקדים, בהירים, פועלים לפתרון המשבר חסר התקדים אליו נקלעה מדינת ישראל והאנושות כולה. בידכם הדבר לעשותו - הוכיחו לנו זאת".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) כתב הבוקר בחשבון הטוויטר כי "‏החיבור הפוליטי בנינו לבין כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי.".

לדברי זוהר, "המצב שנוצר מביא לחוסר היציבות של הממשלה מה שגורם לחברי הקואליציה לעשות ככל העולה על רוחם ללא משמעת קואליציונית. הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות".

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, חיזק את דברי הנשיא ואמר כי "קריאת הנשיא במקומה ועל כולנו האחריות לקבלה ולהפנימה. בלתי נתפס שבעת המשבר הבריאותי והכלכלי-חברתי החמור ביותר שידעה מדינת ישראל נדרדר לתסריט הבלהות והאימים של בחירות נוספות בגלל גחמות פוליטיות. זוהי הפקרות וחוסר אחריות לשמה.

"יש חילוקי דעות בתוך הממשלה וזוהי לא ממשלת החלומות של אף אחד מהצדדים, אבל גם אם אין אחידות בקול צריכה להיות אחדות סביב המטרה המשותפת שלשמה הוקמה הממשלה - טיפול במגפה וטיפול במשבר הכלכלי חברתי".

המשבר בקואליציה החל בהצעת ח"כ בצלאל סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון והשניה בעקבות החוק "הפוגע בקדושת המשפחה היהודית", שאושר אתמול בתמיכת 'כחול לבן' וחלק מח"כי 'הליכוד'.

לצד זאת, מתמודדת הקואליציה עם סוגיית תקציב המדינה, סביבו יש חילוקי דעות האם יוגש תקציב חד שנתי - עד סוף השנה הנוכחית או שיוגש תקציב דו שנתי שיכלול את השנה הבאה, כדרישת גנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר