בניגוד לממשלה

ועדת הקורונה החליטה: אלו המקומות שישארו פתוחים

ועדת הקורונה של הכנסת החליטה כי המוזיאונים וגני החיות יישארו פתוחים, וכי חדרי הכושר ייפתחו ביום ראשון בשעה 06:00 בבוקר, כדי לתת לממשלה זמן לקבוע מתווה (חדשות)

יו"ר ועדת קורונה, יפעת שאשא ביטון (צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת)

ועדת הקורונה בכנסת אישרה היום בצהריים (חמישי) את פתיחתם בסוף השבוע של המוזיאונים וגני החיות, בכפוף להנחיות התו הסגול. בנוסף, חדרי הכושר ייפתחו ביום ראשון בשעה 06:00 בבוקר, כדי לתת לממשלה זמן לקבוע מתווה להפעלתם.

יו"ר הוועדה פנתה לממשלה, להחריג את מרכזי הקניות ולקיים אבחנה בין מרכזים פתוחים לחללים סגורים, תוך התייחסות גם לחברה הערבית, בימי שישי ושבת הקרובים, לאור חג הקורבן בשבוע הבא.

בפתח הדיון אמרה יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון: "אינני יודעת מה תהיה ההחלטה אך חשוב שהדברים ייאמרו: אני לא מוכנה לפתוח את ענף חדרי הכושר ושאחרי שעתיים יסגרו אותו בצו חדש. אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים ולגלות אחריות גם כשלא-נוח. חשוב לי להשאיר פתח למתווה של הממשלה לפתיחת חדרי הכושר כך שיישארו פתוחים לאורך תקופה ולא ייפתחו וייסגרו. אני רוצה שכל החלטה של הוועדה תהיה באופן אמיתי ההחלטה הטובה ביותר, כי הענף חייב יציבות. חדרי הכושר לא יכולים להיפתח ולהיסגר".

בתום הדיון הדיון פנתה יפעת שאשא-ביטון לציבור: "אנחנו במגיפה ומצב חירום. יש אחריות מאוד כבדה על הכתפיים של כולנו, ולכן אני פונה אליכם באמת מדם ליבי: תשמרו על ההנחיות, תעטו מסיכות ושאו באחריות-אישית. אתם המפתח להצלחה שלנו בהתמודדות עם הנגיף ורק אתכם ננצח אותו".

לטענת נאוה קסלר, יו"ר איגוד המוזיאונים, המוזיאונים תורמים לבריאות נפש הציבור, מיועדים לכל חלקי הציבור, הפעילות בהם איננה מסוכנת, ובכל החודשים האחרונים לא היה ולו מקרה הדבקה אחד, בארץ ובעולם, במוזיאונים. כבר היום יש ירידה חדה במספר המבקרים, בגלל החשש מהדבקה, וגם התרומות פסקו. לפי אלון ספן, מנכ"ל מוזיאון הטבע, המוזיאונים פועלים כולם לפי התו הסגול, ההזמנות רק מקוונות ובכניסה נבדק חומו כל מבקר והוא חותם על הצהרת בריאות, יש הקפדה על עטיית מסיכות בכל שטח המוזיאון.

לפי ד"ר אופיר מילר, יו"ר התאחדות האטרקציות התיירותיות, כבר לפני חודשיים גובש יחד הפרופ' איתמר גרוטו, תו סגול להפעלת האטרקציות. "סגירתנו בסופי שבוע, שהפעילות בהם היא כ-40%-30 מכלל הפעילות בענף, היא מכת-מוות. האתרים איבדו כ-40% מההכנסות, בגלל שאין קבוצות מאורגנות. וודאות ההפעלה היא הכרחית בשבילנו, כלפי העובדים וכלפי הבנקים".

פרופ' איתן פרידמן, מנהל היחידה לאונקוגנטיקה בתל השומר, טען כי מחקר בנורבגיה הכחיש הידבקות בחדרי כושר, ובהולנד ובבריטניה הם נפתחים, ומאידך פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי הציבור, הזהיר כי "כולנו במצב חרום אמיתי. מה שהיה נכון לפני חודש – כבר לא נכון היום. כל יום יש כ-10,000 נדבקים חדשים בישראל, שאנו כלל לא יודעים עליהם – אך הם מדבקים. פעילות באוויר הפתוח אפשרית, אך מקומות סגורים, בהם הפעילות היא ללא מסיכות – מסוכנים. באחריות: יש הדבקות בחדרי הכושר".

ד"ר אמיליה אניס, ראש האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, הצביעה מנגד על מעל אלפיים חולים חדשים ביממה האחרונה, וכי נתונים ברורים מצביעים על הידבקות בחדרי הכושר. "ההתנשפות, הזיעה, המשטחים המשותפים – כל אלו מועדים להידבקות במקומות אלו. נתוני ההדבקה בחדרי הכושר הם רק אלו שנדבקו בוודאות במקומות אלו. יש עוד רבים אחרים שאיננו יודעים היכן הם נדבקו".

לדבריה, התחלואה התפשטה בכל רחבי הארץ. ולכן לא ניתן להטיל הגבלות רק על אזורים 'אדומים'. היא פירטה את נתוני הסקר שנערך בשבועיים האחרונים, ע"י ארבעת קופות החולים בקרב 75 אלף איש, כדי לאמוד את היקף התפשטות המחלה. היא סירבה למסור את נתוני הסקר – כיוון שהוא טרם הושלם ונבדק, "ולכן זה יהיה לא מקצועי, ולא נכון ולא מדויק". לדבריה, בשעות מתאימות, מוקדם בבוקר או לפנות ערב, ניתן גם בקיץ לעשות פעילות ספורטיבית בחוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר