דיין האמת

אבל כבד: המשפיע רבי אליעזר דוד פרידמן זצ"ל

אבל כבד בעולם החסידות עם היוודע פטירתו בבית החולים שיבא של הגאון הצדיק רבי אליעזר דוד פרידמן זצ"ל, מזקני המשפיעים ומרבני חסידות ויז'ניץ, בן 91 בהסתלקותו (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון חסידות ויז'ניץ)

אבל כבד בעולם החסידות עם היוודע פטירתו בבית החולים שיבא של הגאון הצדיק רבי אליעזר דוד פרידמן זצ"ל, מזקני המשפיעים ומרבני חסידות ויז'ניץ, בן 91 בהסתלקותו.

רבי אליעזר דוד זצ"ל היה קשור בכל נפשו ומאודו למרנן האדמורי"ם בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זיע"א, ובהמשך גם לרבי בעל ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ זיע"א ולאדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זצוק"ל.

רבי אליעזר דוד היה מראשוני החסידים שזכו לתת את ה'קוויטל' הראשון ליבלחט"א האדמו"ר מויז'ניץ, מייד כשעלה על כס ההנהגה לאחר הלווייתו של הרבי בעל ה'ישועות משה' זצוק"ל, והיה מוערך מאד בקרב הרבי.

בנוסף לגאונותו בתורה ובחסידות, חיבר רבי אליעזר דוד את הספר הידוע והמבוקש בקרב עולם החסידות 'מפי ספרים וסופרים', ובמשך שנים רבות היה זה שהפיץ את תורת החסידות לאלפי חסידים.

במשך שנותיו שימש המנוח כרב בית המדרש מכנובקא בעלזא בלונדון, עד לפני כמה שנים אז חזר להתגורר בישראל, כאשר בתקופה האחרונה סבל ממחלה קשה, עד אשר השיב את נשמתו ליוצרה בשעה האחרונה למגינת ליבם של אלפי תלמידיו ומעריציו.

מסע ההלוויה צפוי להתקיים הערב (חמישי), בשעה 23:00 ברחוב ברטנורא בבני ברק, דרך בית המדרש הגדול ויז'ניץ בעיר, והיא צפויה לעבור גם דרך בית המדרש מכנובקא בעלזא ברחוב האדמו"ר מגור בעיר, לבית החיים בעיר טבריה, שם ייטמן לצד רעייתו ע"ה.

ל' כיכר השבת' נודע, כי האדמו"ר מויז'ניץ השוהה למנוחה בעיר צפת צפוי להשתתף אף הוא בהלווייתו של המשפיע הנערץ, ולחלוק לו כבוד אחרון באישון ליל בטבריה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הגרא"ד פרידמן זצ"ל בביקור באכסניית האדמו"ר מצאנז (ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר