צפו בתיעוד

טקס: עשור לאסון תאונת המסוק הישראלי ברומניה

עשר שנים אחרי האסון של התרסקות מסוק היסעור של חיל האוויר ברומניה, אנשי השגרירות הישראלית ברומניה יחד עם חיל האוויר הרומני, קיימו טקס זיכרון מיוחד. צפו בתיעוד (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
בטקס הזיכרון (צילום: שגרירות ישראל בבוקרשט)

עשר שנים אחרי האסון של התרסקות מסוק היסעור של חיל האוויר ברומניה, אנשי השגרירות הישראלית ברומניה יחד עם חיל האוויר הרומני, קיימו ביום שישי האחרון, טקס זיכרון מיוחד.

הטקס נערך לכבודם של שישה אנשי צוות ישראלים וקצין רומני, הטקס יתקיים, במקום האסון בהרי הקרפטים שברומניה.

בטקס נשאו דברים שגריר ישראל ברומניה, דוד סרנגה, ומפקד חיל האוויר הרומני, גנרל ויורל פנה.

במהלך הטקס התזמורת הצבאית ניגנה ההימנונים של שתי המדינות, הוקרא קדיש, הונחו זרים באנדרטת הזיכרון, ומטס של חיל האויר הרומני המטיר פרחים מעל המשתתפים כנהוג בטקסי זיכרון צבאיים.

שגריר ישראל ברומניה, דוד סרנגה אמר בטקס: "האימונים המשותפים של חיילות האוויר הם דוגמא אחת מיני רבות לידידות האמיצה בין ישראל ורומניה. תאונת המסוק בהרי הקרפטים, הטרגדיה המשותפת לשני העמים, תיוותר לעד כעדות למארג היחסים ההדוק בין המדינות".

בטקס השנה היו אמורים להשתתף בני המשפחות של הנספים הישראלים לצד מפקד חיל האוויר הישראלי, אך בשל נגיף הקורונה ביקורם נדחה למועד מאוחר יותר.

כזכור, ב 26 ביולי 2010, מסוק "יסעור" של חיל האוויר הישראלי התנגש במהלך טיסת אימון ברכס בוצ'ג' שבהרי הקרפטים בצלע הר, סמוך לעיר ברשוב ברומניה. בהתרסקות נספה כל צוות המסוק – ארבעה טייסים ושני מכונאים מוטסים ישראלים, וקצין משקיף רומני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר