מחאת "הדגלים השחורים"

עימותים אלימים בהפגנה נגד נתניהו בירושלים; 12 עצורים

למעלה מ-6,000 מפגינים הפגינו מול מעון ראש הממשלה בירושלים. בשעות הלילה ההפגנה הפכה לעימותים אלימים בין שוטרים למפגינים שסירבו להתפנות - 12 נעצרו, בהם פעילי ימין • צפו (בארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

למעלה מ-6,000 מפגינים הפגינו אמש (מוצאי שבת) מול מעון ראש הממשלה, ברחוב בלפור בירושלים, בקריאה להתפטרות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך בשעות הלילה המאוחרות ההפגנה הפכה לעימותים אלימים בין המפגינים לשוטרים.

החל מהשעה 23:00, אז פקע ההיתר להפגין, החלו כוחות המשטרה לפנות בכוח את המפגינים. 12 מפגינים עוכבו ונעצרו על-ידי המשטרה, חלקם בשל תקיפת מפגינים אחרים.

המפגינים קראו בין היתר "הון, שלטון, עולם תחתון", ו"זה לא ייגמר - עד שתתפטר". כאשר ביקר במקום מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, שרו לו המפגינים: "אתה לא תהיה מפכ"ל".

במהלך ההפגנה חילקו שוטרים מסכות למפגינים שלא עטו על עצמם מסכות ובחלק מהמקרים חילקה המשטרה דוחות.

לאחר השעה 01:00 בלילה כרזה המשטרה כי ההפגנה לא חוקית ובמקום התפתחו עימותים בין השוטרים למפגינים. השוטרים השתמשו בפרשים ומכת"זית כדי לפנות את המפגינים מאזור כיכר פריז.

לפי עדויות שפורסמו ב-ynet, אחד המפגינים הוכה על-ידי חמישה אחרים, שצעקו לו "מה אתה עושה בעיר שלנו?". לפי עד ראיה: "אחד מהם הטיח קסדה על ראשו והאחר שבר בקבוק על הראש".

צעיר בן 27 עוכב לחקירה בחשד לתקיפה, וחמישה פעילי ימין נוספים עוכבו בגין הפרת הסדר הציבורי.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל נערכה מראשיתן של המחאות על מנת לאפשר לכלל המפגינים להביע את מחאתם בצורה לגיטימית באזור כיכר פריז ורחוב עזה, ואלו התקיימו במשך מספר שעות. במהלך המחאות, המשטרה פעלה לשמירה על בריאות ציבור המשתתפים, וחילקה מסיכות למשתתפים. במקרים אחרים בוצעה אכיפה נגד מי שלא עטה מסיכה כלל.

"על אף מחאה לגיטימית של מרבית המפגינים, שהתפזרו מרצונם, נותרו במקום קומץ מפגינים שסרבו להתפזר לאחר שהמשטרה הכריזה מספר פעמים על סיום המחאה וביקשה מהמפגינים לעזוב את המקום מרצונם, ועל כן המשטרה לבסוף נאלצה לפעול על מנת לפזרם ולהשיב את הסדר הציבורי ולפנות את הצומת.

"בתוך כך, עצרה / עיכבה המשטרה 12 חשודים בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי ותקיפת מפגינים אחרים".

במשטרה שבים ומדגישים, כי "המשטרה תפעל על מנת לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה, אך יחד עם זאת, לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי".

בתוך כך, בהפגנה שהתקיימה אמש בעוטף עזה נגד נתניהו, אחד המפגינים נדקר בצווארו ונפצע באורח קל. לדבריו, הגיעו למקום בין 15 ל-20 צעירים, שהיכו מפגינים באגרופים ובעיטות.

הבוקר, נמסר מהמשטרה כי "שוטרי משטרת ישראל עצרו אתמול בלילה בחור בשנות ה-20 המאוחרות לחייו, תושב איזור הדרום, בחשד שהיה מעורב בתקיפה אתמול בערב בצומת ניר עם והעבירו אותו לחקירה בתחנת המשטרה בשדרות. היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו ובמקביל נמשכות הפעולות לאיתור המעורבים האחרים".

בנוסף, במהלך הפגנה שנערכה במחלף אלוף שדה, הוגשה תלונה כי אלמוני, שחלף במקום עם רכב, ריסס גז פלפל לעבר המפגינים. המשטרה פתחה בחקירה ועצרה חשוד במעשה, תושב רמת גן בן 34. היום המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בת"א.

כ-200 בני אדם הפגינו גם מול ביתו של נתניהו בקיסריה וכמה מאות נוספים הפגינו בגן צ'ארלס קלור בתל אביב.

בתוך כך, לאחר השימוש שנעשה במכת"זית באופן שוטף בהפגנות של ציבור המשתייך לציבור החרדי, כעת, מספר מפגינים חילונים שמפגינים נגד נתניהו, עתרו לבג"ץ בדרישה לאסור את השימוש במכת"זית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר