לאחר חודשים

לראשונה בצפון קוריאה: אותר חולה קורונה

במדינה המבודדת מודים לראשונה כי חולה קורונה אותר, זאת לאחר שעד כה הם הכחישו כל שמועות על התפשטות הנגיף במדינה. מדובר בעריק שחזר מדרום קוריאה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הטלוויזיה הממלכתית של צפון קוריאה)

לאחר חודשים ארוכים בהם הכחישו בצפון קוריאה את הימצאות הנגיף, הדיקטטור הקוריאני, קים ג'ונג און כינס בסוף השבוע לישיבת חירום את הממשלה שלו לאחר שעריק שברח לדרום קוריאה וחזר לצפון באופן בלתי חוקי, נחשד כחולה קורונה.

על פי סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, החולה שבינתיים הראה את התסמינים של הנגיף בודד ונפתחה חקירה לאיתור כל מי שבא איתו במגע.

על פי הדיווח קים ג'ונג און הכריז על "מצב חירום", והטיל סגר על העיר קסונג שסמוכה לגבול עם דרום קוריאה. עוד אמר קים כי זהו "מקרה חירום בו הנגיף נכנס למדינה".

ההופעה הראשונה של קים לאחר תקופה

בשל בידודה של המדינה, אין באמת מידע ברור מה קורה בצפון קוריאה והאם באמת הנגיף פסח על המדינה. יצוין, כי לפני כחודשיים הופיע קים לראשונה לאחר תקופת היעדרות ארוכה באירוע חניכת מפעל דשנים וקהל המריעים לו עטה מסכות פנים שמלמדות על חשש במדינה מפני הנגיף גם אם באופן רשמי הוא לא הגיע לצפון קוריאה.

אצל שכנתה, דרום קוריאה, יחסית המצב טוב, עד כה נדבקו במדינה כ-14 אלף חולים בלבד, ונפטרו כ-300 בני אדם. גם בקוריאה חווים כעת את הגל השני, לאחר שהיה נראה כי הצליחו להתגבר לחלוטין על הנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר