תורתו אומנותו // מיכל ולקין

הזוג מורגנשטרן ניחן בטעם שונה ולא פעם נשמעים בביתם קולות ויכוח. יוכבד אוהבת יצירות של ציירים מהתקופה הפיסטוקית ועל כן היא טסה למקומות רבים בעולם כדי לבקר בגלריות יוקרתיות (עיצוב הבית)

מיכל ולקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יוכבד מורגנשטרן אוהבת אומנות. כל הבית שלה מלא ביצירות. בעלה מרדכי לא אוהב אומנות. מרדכי אוהב תמונות משפחתיות.

מאחר שהזוג מורגנשטרן ניחן בטעם שונה, לא פעם נשמעים בביתם קולות של ויכוח. יוכבד אוהבת יצירות של מיטב הציירים מהתקופה הפיסטוקית ועל כן היא טסה למקומות רבים בעולם כדי לבקר בגלריות יוקרתיות ותרבותיות.

בכל פעם שיוכבד נוסעת היא משכנעת את מרדכי לטוס עמה, אך מרדכי עקשן ולא מסכים בשום אופן, בטענה שהוא מקפיד לא לצאת מארץ ישראל. היי, הוא טס לפני שנתיים למיאמי כדי לבקר את אחיו התאום שעבר לגור שם, אבל מבחינתו הדבר איננו נחשב כי הוא בסך הכל קיים מצוות ביקור חולים. היי, אחיו לא היה חולה כלל. נו, מרדכי מבקש שיוכבד תפסיק להציק לו וכשם שהוא לא מציק לה שהיא טסה לה ברחבי הגלובוס, כך כדאי שגם היא תניח לו לעשות לביתו.

בני הזוג מורגנשטרן אינם צעירים כבר. יש לומר שמרדכי נהנה מהפנסיה שלו. הוא מתעסק בתחביבים שונים ואוהב לשהות בבית ואילו יוכבד, כפי שכבר ציינו, היא גברת תוססת במיוחד שאיננה יכולה לשבת יותר מכמה דקות על כיסא, מה שגורם למרדכי להיות חסר מנוחה בחברתה.

כשמגיע היום ויוכבד עולה על איזה דרימליינר לניו יורק, לונדון או ברצלונה, מרדכי לובש חג. לא נעים לו להודות בזה, אבל אין ספק שהוא חש הקלה מסוימת כשהוא לבדו.

פעולתו הראשונה של מרדכי כעצמאי היא לארגן מחדש את התמונות שעל הקיר. הוא מסתכל על היצירה הגדולה בסלון שתלויה מעל הספה ולא מצליח להבין מה הוא רואה שם. קשקוש גדול בצבעים שונים .יוכבד אומרת שפיקאסו היה נכלם אם היה שומע שלא מבינים את יצירותיו. מרדכי שואל באמת ובתמים ולא על מנת להקניט, "יוכבד, אני רואה כאן קשקוש, תואילי בטובך להסביר לי מה את רואה" ויוכבד מסתכלת עליו ואומרת, "נו באמת, מורדי, אי אפשר להסביר אומנות, זה או שאתה מבין או שלא".

מרדכי לא מבין למה לתלות דברים משונים בסלון כשיש להם במחסן תמונות יפות של רבנים צדיקים עם שמות מנורמלים. מי צריך את כל הפיאסקו הזה ואת ההוא שהוריד לעצמו אוזן, מה להם ולכל זה?

הוא שוב ינסה את מזלו ויחליף תמונה אחת של איזו חמנייה ובמקומה ישים את הציור היפה ששרה'לה הנכדה ציירה, ציור של בית מדרש. יוכבד תלתה אותו במסדרון, אבל הוא רוצה אותו כאן בסלון. אולי הפעם היא לא תשים לב.

לאחר הפעולה הזאת מרדכי ממשיך לאתגר הבא, לתלות עוד תמונות של הילדים והנכדים על קיר הפורטרטים שלהם. הקיר הזה שייך למרדכי. בכל פעם שיוכבד נוסעת, הוא הולך לחנות הצילום ומפתח כמה תמונות חדשות מהאירועים האחרונים במשפחתם. יש לו טעם טוב ועין חדה ואפילו לבחור מסגרות שיתאימו לישנות הוא יודע.

בערב יוכבד מתקשרת ומספרת בהתלהבות שפגשה אוצרת אומנות מהידועות בעולם, הגברת מילנה קמינסקי, שהזמינה אותה לתערוכה שנערכת מחר באחד המוזיאונים הגדולים במנהטן וכל כך חבל, מרדכי, שאתה לא נמצא איתי.
מרדכי מלמל שאולי בפעם הבאה יצטרף והאמת היא שמרדכי קצת מתגעגע לאשתו.

לקראת סוף השבוע, חזרה יוכבד הביתה עם ניצוץ בעיניים ואמרה: "מרדכי, הבאתי לך הפתעה". מרדכי נכנס לסלון וראה תמונה גדולה המכוסה בבד לבן. יוכבד הורידה את הבד ולעיניו נגלה ציור יפהפה. מרדכי היה המום: "זהו ראש הישיבה שלי, איך? במנהטן?" ויוכבד סיפרה שהאוצרת מילנה קמינסקי ביקרה בעיר הולדתה בפולין ומצאה את הציור הזה ולא יכלה להשאיר אותו מאחור. מרדכי היה מאושר ויוכבד היתה מאושרת.

והיום, לבני הזוג מורגנשטרן יש יצירה אחת בבית שעליה אין ויכוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר