ההקלטות חשפו

השר אמיר אוחנה ניסה למנוע את ההפגנות בבלפור?

הקלטות בלעדיות שחשף מיכאל שמש ב'כאן 11' חושפות שיחה מקצועית בין השר אוחנה למפקד מחוז ירושלים דורון ידיד, שעסקה בנושא ההפגנות נגד ראש הממשלה (אקטואלי)

ניצב דורון ידיד והשר אוחנה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90, פלאש 90)

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ביקש ממפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, להזיז את מוקד המחאה מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בבירה, כך עולה לכאורה מההקלטות שחשף אמש (ראשון) מיכאל שמש ב'חדשות הערב' ב'כאן 11', מתוך שיחה מקצועית שערך אוחנה עם ידיד.

"אני לא מבין למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה?", תהה השר אוחנה. מפקד המחוז, השיב כי השוטרים נותנים הרבה דוחות בגין אי עטיית מסכה בהפגנות בבלפור, למרות שבהפגנות אחרות המשטרה נמנעת מכך.

"אנחנו לא יכולים להמשיך עם הברדק הזה, אנחנו לא יכולים להמשיך עם האנרכיזם הזה", אמר השר אוחנה. "יש הבדל בין הפגנה לבין אירועים כמו שאנחנו רואים בחודשיים האחרונים". ניצב דורון ידיד השיב כי "אתמול גמרתי בהפגנה עם 160 דוחות על מסכות, ובדרך כלל בהפגנות נמנעים מזה".

השר אוחנה ציין בשיחה: "אני מבקש לאתגר את פסיקת בית המשפט. אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנחנו אוסרים על תפילה ומופעי תרבות, ולא אוסרים על הדבר הזה. הם משתלטים על המדרכות עם שקי שינה, מזרנים ודוכנים שלמים. אל תשלימו עם זה".

בהמשך השיחה, ניצב דורון ידיד מנסה להסביר לאוחנה כי המשטרה אוכפת עד כמה שניתן, אך השר קוטע אותו ואומר: "מפקד המחוז, ונדליזם זה לא רק ניפוץ חלונות - מה שהם עושים זה ונדליזם וזה לא דבר שאתה יכול להשלים איתו".

בתוכנית "הבוקר הזה" ב'כאן רשת ב'' פרסם מיכאל שמש קטעים חדשים מתוך ההקלטה, בה נשמע השר אוחנה מספר כי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר לו כי ההפגנות הן "מדגרת קורונה".

לדברי השר, "דיברתי עם מנכ"ל הבריאות. אמרתי לו תציף את זה, תעבירו את זה, אנחנו לא יכולים להמשיך את הדבר הזה". השר אוחנה ציין כי הוא מדבר על שני אלמנטים, בלימת הנגיף והסדר הציבורי והחיים של התושבים. "פשוט תחזירו את החיים לתושבים", ביקש.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "הדברים שפורסמו הוצאו מהקשרם. הם נאמרו בפורום רחב בישיבה שהתקיימה בעיריית ירושלים, דבר המעיד יותר מכל על שקיפות ושאין כל עניין להסתיר את הדברים.

"משטרת ישראל מבצעת אכיפה של חובת עטיית מסכה במרחב הציבורי גם במחאות, זאת ללא משוא פנים וללא כל קשר לזהות המפגינים או נושא המחאה. נזכיר כי ההיתר שניתן להפגין אינו פוטר אף אדם מעטיית מסכה במהלך ההפגנה כדי למנוע הדבקה המונית, לכן פעילות הסברה והאכיפה בהקשר של עטיית מסכות בוצעה בהפגנות השונות. לצד יתר משימות המשטרה, נמשיך לפעול גם לאכיפת התקנות למען שלום הציבור ובריאותו".

ממשרדו של השר אוחנה נמסר: "אנחנו לא מתייחסים לדיונים סגורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר