יעילות המסכות

חולות קורונה סיפרו 139 אנשים, שלא נדבקו

שתי נשים העובדות כספריות, חלו בנגיף הקורונה. בזמן שאחת מהן המתינה לתוצאות הבדיקות, המשיכה לעבוד - אך בשל העובדה שהן היו עם מסכות פנים, לא הדביקו אף לקוח (עולם)

(צילום: שאטרסטוק)

אישה העובדת כספרית במדינת מיזורי, ארה"ב, חשה באמצע חודש מאי בתסמינים, אך בשל מיעוט חולי הקורונה במדינה באותם ימים, חשבה כי מדובר באלרגיה והמשיכה לעבוד.

בניגוד להמלצות, למרות שערכה בדיקת קורונה, הרי שגם בימים בהם המתינה לתוצאות, המשיכה לעבוד במספרה. כמה ימים לאחר מכן, חלתה ספרית נוספת העובדת לצידה, שגם היא המשיכה לעבוד במשך כשבוע.

לפי דיווח בעיתון הניו יורק טיימס, שתי הנשים עבדו במהלך השבוע עם 139 לקוחות - ששהו לצידן במשך זמן של מינימום רבע שעה וממרחק צמוד.

למרות זאת, אף אחד מ139 הלקוחות, שכולם נכנסו לבידוד במשך שבועיים ורבים מהם אף עברו בדיקות קורונה, לא חלה בנגיף.

בדו"ח שפורסם מטעם המרכז לפיקוח ומניעת מחלות הסבירו זאת בעובדה שלמרות שהפרו את ההנחיות ועבדו כשהן עם סימפטומים, הן עטו מסכות כל הזמן.

נדיה אבולעזם, אפידמיולוגית מבוסטון קולג' אמרה בעקבות הממצאים כי "זה מוכיח בוודאות את החשיבות שבכיסוי הפנים, במיוחד במקומות סגורים".

"אם נעביר את המסר הזה בהתמדה, אנחנו עשוים להכיל את ההתפרצות הבאה", קבע ז'ואן גוטרש, ביולוג מתמטי באוניברסיטה של טקסס בסן אנטוניו.

עם זאת, ססקיה פופסקו, אפידמיולוגית ומומחית למחלות זיהומיות בבית חולים באריזונה מזהירה כי מסיכות לבדן לא מספקות הגנה מלאה, "זה לא תירוץ שמתיר לכם להסתובב ולעשות ככל העולה על רוחכם, במיוחד אם יש לכם סימפטומים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר