פרסום ראשון

נעצר מיידה בקבוקי תבערה לבתי יהודים, שנמלט לעזה

נער שיידה בקבוקי תבערה לבתי יהודים בירושלים, יצא לאחר מכן לרצועת עזה וחזר רק לאחרונה. לפי המשטרה, שעצרה אותו, הוא נמלט לשם בשל מעשיו - ולא רק ביקר את אביו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir / Flash90)

המשטרה עצרה אתמול תושב מזרח ירושלים בחשד שיידה בקבוקי תבערה לבתי יהודים ונמלט לעזה; היום (שני) הוארך מעצרו בבית המשפט.

מהפרטים שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה, כי מדובר בצעיר בן 18, שביצע את המעשים החמורים לפחות שתי פעמים, בחודשים יולי ואוגוסט בשנה שעברה.

נציג המשטרה בדיון בבית המשפט, רס"ר מתן הרץ, תיאר את השתלשלות העניינים: "האירוע התרחש בסוף שנה שעברה, ומיד לאחריו המשיב נמלט לרצועת עזה - ושב רק אתמול".

"כשהוא נעצר ונחקר, הוא לא נתן תשובות מניחות את הדעת לראיות האובייקטיביות שהונחו בפניו", הוסיף השוטר, וטען: "ממעשיו של המשיב עולה מסוכנות, מעצם השלכת בקבוקי תבערה לעבר מגורים, כאשר רק בנס לא נגרם נזק לנפש, בבתים המזוהים כבתי יהודים".

רס"ר הרץ ציין, כי "האירוע היה ביום 1.8.19, וב-4.8 הוא כבר יצא לעזה. בזמנו הוא היה קטין, אך אנחנו לא בשלב העמדה לדין. הצגנו לו סרטונים, בהם רואים אותו, ויש לנו אינדיקציות נוספות".

"לא מדובר בבריחה ממשמורת, אלא בכניסה לגזרת עזה, שם הוא יודע שלא ניתן לאתרו, בסמיכות מחשידה לביצוע אותן עבירות. וכמובן שהיתה קיימת לו עילת הימלטות...", הוסיף נציג המשטרה.

פעילות מול מיידי בקת"בים במזרח י-ם. ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)

מנגד, בא כוח החשוד, עו"ד מוחמד מחמוד, טען: "מדובר בבחור שלא ברח לעזה, אלא אביו מעזה, והוא הלך להביא אישור שהומצא על ידי הרשויות וחזר באמצעות אישור. הוא הלך ללמוד את כל הבגרות, סיים הכל וחזר".

"אגב, הוא ידע שהמשטרה מחפשת אותו, כי לפני חודש וחצי הגיעו מהמשטרה לאמו ואמרו שהם צריכים את הבן שלה. הקצין שהגיע לשם דיבר איתי, ואמרתי לו שהבחור בעזה ושהוא עושה בגרויות, וכשהוא יחזור יגיע לחקירה. זה רשום במזכרים", טען הפרקליט.

לדבריו, "חלף פרק זמן של כמעט שנה, והשאלה היא מה יש כדי לחזק את החשד. אומרים שיש טביעת אצבעות על הבקבוק; נניח וזה נכון, אבל אולי הוא שתה מהבקבוק וזרק אותו?".

בתום שמיעת טיעוני הצדדים, אמר שופט בית משפט השלום בירושלים אלעזר ביאלין, כי "התבסס חשד סביר, ואף למעלה מכך. בנוסף, לנוכח טיב העבירות המיוחסות למשיב, קיימת עילת מעצר של מסוכנות".

"בשלב זה מצאתי להיעתר לבקשה להורות על הארכת מעצר של המשיב, עד ליום 29.7.2020 בשעה 12:00. עד מועד זה, מצופה מהיחידה החוקרת כי פעולות החקירה בנות שיבוש יבוצעו", הכריע השופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר