"הפסדנו מיליארדים"

חשוב לדעת: בידוד לא ייחשב כימי מחלה - אוטומטי

עד היום, כל מי שנכנס לבידוד יכל להוציא חופשת מחלה ולקבל את דמי מחלה. לאחר שהארגונים עתרו לבג"ץ, השופטים החליטו, כי בידוד לא יחשב כמחלה - אוטומטי (בארץ)

אילוסטרציה. משפחות בבידוד (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מאות אלפי ישראלים ששהו, שוהים וישהו בבידוד ביתי, מקבלים כיום חופשת מחלה על חשבון עבודתם, בדיון שהתקיים היום (שני) בבג"ץ, הכריעו השופטים, שלא כל מי ששוהה בידוד יזכה אוטומטית בתשלום על חשבון דמי מחלה.

בג"ץ החליט בנוסף, כי הפסיקה תכנס לתוקף רק מ-30 בספטמבר - בעוד כחודשיים. וזאת, כדי למנוע פגיעה בעובדים ואפשרות לתת הערכות מתאימה.

מי שהגיש את העתירה לבג"ץ, היו מספר ארגוני מעסיקים, שנאלצו לתת לעובדיהם חופשה מבלי שיספקו את העבודה.

ד"ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים הסביר, כי "בידוד אינו מחלה וצר לו שבית המשפט היה צריך לקבוע את מה שמובן מאליו", עוד הוא הוסיף, "כי מאות ארגונים ותעשיות נאלצים מדי יום לשלם שכר לעשרות אלפי עובדים בבידוד, אז אם המדינה החליטה על בידוד שהיא גם תממן אותו".

אחרי חודש וחצי: הילדים הפתיעו את ההורים שבבידוד • צפו (יוסי לרנר / באדיבת המצלם)

מי שיזמה והגישה את העתירה, היא עוה"ד ליאת תבל, שהגישה העתירה בשם חברת "סל", לדבריה, "נעשה פה צדק עם המעסיקים ועם העובדים".

לטענתה, "הטלת ימי הבידוד על חשבון המעסיקים והעובדים באמצעות החשבתם בתור ימי מחלה הייתה מעשה לא חוקי ומעשה של אבסורד".

"צריך להבין", היא מוסיפה, "המעסיקים בחלקם גם נמצאים בקריסה וגם העובדים חיים בחוסר ודאות כלכלית, אך טבעי שבמצב זה המדינה תיקח את האחריות ותשפה את המעסיקים והעובדים על ימי הבידוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר