התקרית בגבול לבנון

רה"מ נתניהו: "חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, בני גנץ, מסרו הצהרה בעקבות האירועים הביטחוניים בצפון • נתניהו: "חיזבאללה משחק באש" • גנץ: "כל פעולה נגדנו תביא לתגובה עוצמתית" (צבא)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: לע"מ. תמונה: מ. הביטחון)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, בני גנץ, מסרו הערב (שני) הצהרה מיוחדת בעקבות האירועים הביטחוניים בצפון הארץ.

נתניהו פתח ואמר: "ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית באזורנו, נסראללה מסבך את מדינת ישראל, יותר נכון את מדינת לבנון בגלל איראן".

"היום חולייה של חיזבאללה חדרה לשטח ישראל, ובזכות היערכות טובה של המפקדים והחיילים צה"ל סיכל את הניסיון הזה. חיזבאללה ומדינת לבנון נשואים לכל אחריות של מתקפה שתצא משטח לבנון נגד מדינת ישראל".

"חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש. נסראללה כבר טעה בגדול בהערכת נחישותה של ישראל להגן על עצמה, ומדינת לבנון שילמה על כך מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזאת".

מיד אחריו נאם שר הביטחון, בני גנץ, ואמר: "חוליית מחבלי חיזבאללה חדרה היום לשטח מדינת ישראל בניסיון לפגוע בחיילי צה"ל. לוחמי צה"ל ומפקדיו פעלו במקצועיות ובדיוק רב, ומנעו אירוע קשה שיכול היה לגבות חיי אדם.

"ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה או בחייליה, ובוודאי שבאזרחיה. לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן ישאו באחריות הכואבת לכל פעולת טרור שתתרחש משטחן.

"מי שיעז לבחון את עוצמתו של צה"ל, יסכן את עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת.

"אני מבקש לומר באופן ברור- צה"ל מוכן להגיב, צה"ל מוכן לתגובה. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש, קרוב או רחוק ככל שיהיה".

כזכור, חולייה של חיזבאללה, שמנתה לפחות ארבעה מחבלים, חצתה בצהרים את גבול 'הקו הכחול' בהר דב במספר מטרים, ונכנסה לשטח ישראל כדי לבצע פיגוע - אך הוא סוכל. ‏"השעות הקרובות מתוחות וקריטיות", אומרים בפיקוד צפון.

מהפרטים שמסר צה"ל עולה, כי תצפיתניות זיהו את המחבלים, ומרגע כניסתם הם נשלטו גם בתצפית וגם באש. בהמשך, כאמור, נורתה לעברם ארטילריה שכללה נשק קל וירי מקלעים.

לאחר מכן, בעקבות האש בה פתח צה"ל, נמלטה חוליית הטרור לשטח לבנון. נכון לעכשיו, "לא ידוע לנו מצב המחבלים", אומרים בצה"ל.

למרות שאין נפגעים ישראלים בתקרית החמורה, הכוחות בכל מרחב פיקוד צפון נמצאים במוכנות להמשך. בצה"ל הדגישו: "ימים מורכבים ומתוחים לפנינו, ואנחנו נערכים להמשיך ולהגן על המרחב".

"אני לא יודע להגיד אם האירוע נסגר. מבחינתנו הוא עודנו מתנהל, כי יש ירי של מסכי עשן על מנת לבודד את מרחב ההר", הוסיף גורם בכיר. "אנחנו פותחים לתנועת אזרחים את הצירים במרחב הצפון, אך אלו עדיין סגורים לכלי רכב צבאיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר