כמה תקבלו?

בקריאה ראשונה: אושר חוק מענק לכל אזרח

מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה ראשונה את הצעות החוק שיאפשרו את חלוקת הכספים בתכנית "מענק לכל אזרח". לפי הצפי, החוק יועבר עד סוף השבוע (חדשות, בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נתניהו מציג את המענק הכספי לאזרחים (צילום: קובי גדעון לע"מ)

בקרוב תקבלו מענק ישירות לחשבון הבנק? מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את הצעות החוק שיאפשרו את חלוקת הכספים בתכנית "מענק לכל אזרח". לפי הצפי, החוק יועבר עד סוף השבוע.

בהצעת חוק יסוד משק המדינה, דורשת בבסיס רוב מיוחד של 61, ואכן, בהצעה תמכו 62 חברי כנסת, ללא מתנגדים אך עם נמנע אחד. בהצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי תמכו 80 חברי כנסת - ללא מתנגדים.

אלו הפרטים של התוכנית שאושרה הערב בקריאה ראשונה, כל אזרח מעל גיל 18 יקבל מענק של 750 ש"ח, עם תוספת של 500 שקלים עבור כל ילד עד הילד השלישי.

כמו כן, בהצעת החוק מוצע להעניק תוספת למענק של 750 ש"ח נוספים לאוכלוסיות של מקבלי קצבאות וגמלאות שונות המנויות בהצעה.

במקביל הוצע לשלול זכאות למענק ותוספת למענק, למעט מענק בעד ילד, מיחיד שחייב במס נוסף בשיעור 3% על הכנסתו החייבת לפי סעיף 121ב לפקודת מס הכנסה בשנת 2018 וכן מיחיד שלא הגיש את דוח 2018. בקשה למענק ניתן יהיה להגיש עד שנה מיום תחילת החוק.

שר האוצר ישראל כץ הציג את ההצעה ואמר: "אני חושב שהתוצאה המונחת כאן היא תוצאה שמצד אחד מאפשרת גישה של תשלום רחב מאוד לאוכלוסייה, על מנת שמי שמקבל באופן טבעי ישתמש עבור ילדיו, עבור משפחתו, עבור עצמו, ויגדיל את הצריכה".

כ"ץ הסביר כי "בארצות הברית יפן ומקומות אחרים נקטו בשיטה דומה. יחד עם זאת לאחר דיונים נוספים שהיו בפורומים השונים ובממשלה הוחלט להחריג את מי שמשתכר מעל 651,000 ש"ח בשנה, מהתשלום ולייעד את הכספים האלה על מנת להכפיל את הסיוע לאותן אוכלוסיות מוכרות ונתמכות. אני מקווה שהחקיקה תעבור במהירות הגדולה ביותר כדי לאפשר את קבלת המענק".

השר כץ התייחס למחלוקות על תקציב המדינה ואמר כי "כולנו אנשים פוליטיים אבל חייבים תקציב כמה שיותר מהר. יחד עם חוק הסדרים שיונח בפניכם עם קרוב ל-40 חוקים שהם חוקיים מהפכניים שיש להם מכנים משותפים שזה הורדת רגולציה, הורדת חסמים והגברת התחרות הגברת הצמיחה בכל התחומים שאנחנו מכירים. החוקים האלה שאני עומד מאחוריהם הם בדיוק בהתאם לאותה השקפת עולם שרוב הבית תומך בדבר הזה".

לדבריו, "לא מספיק לבלום, לא מספיק להחזיק ולסייע, לא מספיק אפילו לכוון, חייבים להביא את המשק למצב שבמקביל למאבק מול הקורונה על כל ההיבטים, למצב של התחברות של שתי הרגליים הרגל המסייעת עם הרגל הצומחת שמצמיחה את המשק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר