בשורה חשובה

הסוף לפקקים בשילת? זו התכנית של מקלב

לאחר שנים של פקקים אינסופיים בצומת שילת והכניסה והיציאה ממודיעין עילית, שרת התחבורה מירי רגב וסגנה אורי מקלב, מקדמים מחלף ענק במקום צומת שילת (חדשות בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ההדמיה של המחלף (צילום: ד.א.ל הנדסה בוקי צוקר אורי ורנר אדריכלים)

לאחר שנים של פקקים אינסופיים בצומת שילת והכניסה והיציאה ממודיעין עילית, שרת התחבורה מירי רגב וסגנה אורי מקלב, מקדמים מחלף ענק במקום צומת שילת.

קברניטי משרד התחבורה מקדמים בימים אלו מחלף ענק במקום צומת שילת הפקוקה. צומת שילת הינה עורק תחבורתי אדיר בפאתי המטרופוליני של גוש דן וירושלים בציר המחבר ביניהם עם היקף נסיעה של מעל לשבעים אלף כלי רכב ביום.

ריבוי קווי שירות התחבורה הציבורית במקום ומספר כלי הרכב הפרטיים במקום יחד עם מספר תאונות הדרכים הגבוהה באופן יחסי במקום, הביא את משרד התחבורה לפני מספר שנים לתכנן מחלף רחב היקף אשר יביא להזרמת התנועה במקום ולקיצור המרחקים בין הערים.

המחלף החדש שיבנה על ידי שרת התחבורה רגב וסגן השר אורי מקלב בסטנדרטים גבוהים יבטל את הרמזור הקיים במקום היום ויקצר את משך זמן הנסיעה ממודיעין עלית לבני ברק וירושלים, בכך שיחסוך את זמני ההמתנה בפקקים כיום וכן את זמני הנסיעה לירושלים לבאים מגוש דן דרך כביש 443. המחלף המתוכנן יספק אף גישה מהירה לישובים על ציר 446 בניהם העיר מודעין עילית.

לצד המחלף הענק יוקם חניון חנה וסע גדול אשר יאפשר לנוסעים מהיישובים הסמוכים להשתמש בקווי השירות העוצרים כבר היום בצומת קווים אשר יותאמו לכך.

עם הגשת התוכניות תושבי מודעין הגרים בסמיכות לכניסה החדשה לעיר הביעו את התנגדותם למהלך, התוכנית תידון בועדה המחוזית לתיכנון ובניה בקרוב שם צפויים לשמוע את טענותיהם ולהכריע בנושא. סיום הליכי התכנון משוערים לשנת התקציב הבאה 2021.

המחלף ייבנה עם כבישים טבעתיים שיזרימו את התנועה מכביש 443 , המחלף יכיל מפלס עילי ומפלס תחתי, במסגרת פרויקט מחלף שילת יבנו משישה גשרים לתנועת כלי רכב, שני מעברים תת קרקעיים לתנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים. יצוין כי עבודת תכנון המחלף החדש נעשית במקביל לעבדות התשתית להרחבת כביש 446 משילת למודיעין עילית, הרחבת הכביש הנצרכת תביא לפתיחת הפקקים בדרך אל העיר מודעין עלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר