זעזוע באוקראינה

אנטישמיות: חמוש בגרזן פרץ לבית הכנסת

מאבטח המוצב בכניסה לבית הכנסת היהודי בעיר מריופול באוקראינה, התעמת בידיו החשופות עם מחבל שהגיע למקום עם גרזן • שליח חב"ד שהיה בתוך בית הכנסת: "נס" (בעולם)

אנטישמי עם גרזן ליד בית כנסת (צילום: מצלמות אבטחה)

תקרית אנטישמית חמורה באוקראינה: אנונימי, חמוש בגרזן, ניסה הבוקר (שלישי) לפרוץ לתוך בית הכנסת בעיר מריופול. האירוע תועד במצלמות האבטחה.

כפי שניתן לראות בתיעוד, המאבטח המוצב במקום, התעמת עם האנטישמי בידיו החשופות, והצליח להבריח אותו מהמקום. המשטרה פתחה בסריקות ובחקירת המקרה.

הרב מנחם מענדל כהן, שליח חב"ד בעיר, סיפר ל'ישראל היום', "בסביבות תשע וחצי שמעתי את הדלת נפתחת ואת המחבל שואל את המאבטח אם יש מישהו בשם אנדרי במקום. השומר ענה לו שלא, ואז המחבל הוציא גרזן חד והתחיל לתקוף אותו".

הרב הוסיף כי אין ספק שמדובר באירוע אנטישמי. "הוא לא קרא קריאות אנטישמיות אבל הוא כן בירר שמדובר בבית כנסת. הוא ידע לאן הוא בא וידע לבוא מוכן".

"אני חושש קצת שהאירוע ירתיע את היהודים המקומיים מלהגיע לבית הכנסת. יש כאן פעילות מאוד ענפה. אני לא רוצה שיהודים יחששו לשקול להגיע לבית כנסת. זו הייתה המטרה שלו", הוסיף.

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית התייחס לאירוע באוקראינה ואמר כי "ברוך השם שאיש לא נפגע מהאירוע שיכול היה להגמר עם פצועים והרוגים. מה צריך עוד לקרות כדי שמנהיגי המדינות יעלו את הטיפול בנגיף האנטישמיות לראש סדר העדיפויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר