בעקבות 'כיכר'

התלמידים במכללה לא יחויבו לבוא בתשעה באב

התלמידים החרדים בקורס להכשרה מקצועית בבית שמש, יכולים לנשום לרווחה. לאחר הפרסום ב'כיכר השבת', על חיוב התלמידים ללמוד בט' באב, ההנהלה החליטה לחזור בה (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. סטודנטים חרדים (צילום: ארכיון 'כיכר')

בעקבות 'כיכר השבת': מוקדם יותר היום (שלישי), פורסם ב'כיכר השבת', על מכללה שחייבה תלמידים חרדים להשתתף בקורס - בעיצומו של תשעה באב. לאחר הפרסום ב'כיכר', הודיעה ההנהלה, כי התלמידים לא יחויבו לבוא.

תלמידים חרדים, שלומדים הכשרה מקצועית ב'מנועי בית שמש', הופתעו לגלות שהם חייבים לבוא וללמוד בתשעה באב ובמידה ולא יבואו, ידווח במערכת על חוסר שעות.

לאחר הפרסום ב'כיכר השבת', החליטו מנהלי המקום, להתחשב ברגשות הציבור החרדי, הדתי והמסורתי ולתת להם את האפשרות שלא ללמוד ביום תשעה באב - כמו כל המוסדות האקדמאים בישראל.

בהודעה שכתבה הנהלת 'מנועי בית שמש' לתלמידים נאמר, "אנו שמחים לבשר לכם שקיבלנו את אישור הממונה המחוזי לכך שכל מי שלא יגיע בט' באב יוכל להשלים את הלמידה באמצעות השיעורים המוקלטים עד ה 6/8".

"למי שישלים את 3 השעות בלמידה אישית ידווחו כשעות בפועל", הם הוסיפו, "בנוסף נקיים שיעור עם המורה שיוקדש לשאלות ותשובות על החומר הנלמד .מאחלים לכם צום קל ומועיל ושיבנה בית המקדש במהרה בימינו". סיימו בהנהלת 'מנועי בית שמש'.

הכתבה שפורסמה, מוקדם יותר היום

כזכור, הקורס שנפתח בזמן הקורונה (לפני כחודשיים וחצי), ב'מנועי בית שמש', הוא קורס להכשרה מקצועית, רוב התלמידים הופנו לשם ע"י 'מפתח'- הכוון תעסוקתי ונרשמו כסטודנטים במכללת עתיד.

אחד הסטודנטים החרדים בקורס סיפר מוקדם יותר היום ל'כיכר השבת': "אני הגעתי ללמוד במקום לאחר שהוברר לי מעל לכל ספק כי מדובר במקום המיועד לחרדים, ואכן כך היה עד היום".

"אלא, שכעת החליט בית ספר לקיים לימודים בעיצומו של הצום, ומי שיבחר לא להשתתף זה ירשם לו בנוכחות. זה נקרא מוסד המתחשב בחרדים? אני לא מצאתי שום היתר ללמוד בט' באב ואני לא מפסיד שום כסף, חוץ מזה שזה לא מתאים ללמוד ביום עצוב כזה".

"פעלתי רבות על מנת שלא יהיה לימודים בתשעה באב, אך הם ניסו להתלות בכל מיני משרדי ממשלה. זה אבסורד! בכל האוניברסיטאות תשעה באב זה יום שבתון וזה לא מקום חרדי, הדבר המינימלי זה שיבטלו לנו את הלימודים, רק תחשבו מה היה קורה אם היו מכריחים ערבים לבוא באחד הצומות או החגים שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר