בשורות טובות

יצרנית החיסון לקורונה, הצליחה בשלב נוסף

השלב שכלל ניסוי על קופים של חיסון נגד נגיף הקורונה שפותח על ידי חברת 'מודרנה' האמריקאית, נחל הצלחה גדולה ובעלי החיים לא נדבקו כלל בנגיף לאחר שחוסנו (עדכון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

אמש (שלישי) פרסמה חברת 'מודרנה' שעובדת על חיסון לנגיף הקורונה את התוצאות הפרה-קליניות הסופיות שהראו כי החיסון החדש שפיתחה מנע את שכפול נגיף הקורונה באף, בלוע ובריאות. הממצאים פורסמו בכתב העת היוקרתי New England Journal.

מדובר בניסויים שנערכו בבעלי חיים, קופים, שנחשבים לדומים ביותר לבני אדם. הקופים הודבקו בנגיף הקורונה בצורה מכוונת ובכמות גדולה של נגיפים ישירות לריאות, כדי למדוד עד כמה הם עמידים לאחר שחוסנו בשני מינונים.

על פי החברה, הממצאים הראו כי החיות פיתחו רמות גבוהות מאוד של נוגדנים המנטרלים את נגיף הקורונה. הרמה הגבוהה ביותר נצפתה במינון התרכיב השני שהיה בכמות גדולה של 100 מיקרוגרמים, פי עשרה מחיסון הראשון. החיסונים אף הובילו לעלייה משמעותית בתאי דם לבנים מסוג T שאחראים לדברי הרופאים לחיסולו של הנגיף בגוף.

החוקרים ראו שהחיסון הוביל לעצירה מוחלטת של שכפול הנגיף באף, בלוע ובריאות, כמו גם כאמור ליצירת רמות גבוהות של נוגדנים ותאי T, בדומה לתוצאות משלב 1 בבני אדם. אף אחד מבעלי החיים שהודבקו בנגיף לא חלה בקורונה. מנגד, קבוצת הבקרה שלא חוסנה, חלתה.

"אנחנו מאמינים שהחיסון החדש יעצור את התפשטות נגיף הקורונה בעולם", סיכמו החוקרים המרוצים שצפויים בקרוב להתחיל את השלב השלישי והאחרון לפני הייצור - שלב הניסוי בבני אדם בו ישתתפו שלושים אלף בני אדם, חלקם כבר התחילו לקבל את החיסון.

השלב הבא צפוי להסתיים בעוד חודש ועיבוד התוצאות ייקח כחודש נוסף. במידה והניסוי אכן יצליח תחל החברה בייצור המוני של החיסון, תוך כדי הגשת בקשות לאישור שיווק החיסון ברחבי העולם. בחברה מעריכים שבתוך שנה יוכלו לייצר כמיליארד מנות חיסון. ישראל כבר רכשה מראש כמות חיסונים גדולה ממודרנה כשהראשונים שיתחסנו יהיו קבוצות הסיכון כקשישים ואנשי הצוותים הרפואיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר