"אי וודאות"

חתונות הקורונה: החתן חושש - הנשוי מרגיע

הכתבות ב'כיכר השבת' על הלחץ בהם נתונים החתנים והכלות שאינם יודעים כיצד ייראה יום שמחתם: הצלם שלומי כהן, מדבר על החשש, העיתונאי מנדי גרוזמן משתף בחוויה (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
מנדי גרוזמן, שלומי כהן (צילום מסך: כיכר השבת וכאן 11)

בימים האחרונים, הבאנו ב'כיכר השבת' את זעקת המחותנים, החתנים והכלות, הדורשים מהאחראים לקבל החלטה ולהודיע האם יתאפשר להם להתחתן בשבוע הקרוב, ובאלו תנאים.

בין החתנים החוששים, גם הצלם המפורסם שלומי כהן, שמספר ל'כיכר השבת' על תחושותיו בימים אלו. מנגד, העיתונאי מנדי גרוזמן, שהתחתן בתקופת הקורונה, מספר דווקא על הצד החיובי בחתונה.

שלומי כהן מספר, "אני עומד להתחתן בעוד כחודש. המצב שבה אני וארוסתי נמצאים זה בלתי ניתן לתיאור, אי הוודאות שקיים בכל הנוגע להגבלות על שמחת החתונה שלנו, גורם לחוסר שלווה ומרגוע אצלנו".

"אנחנו מבקשים להתחתן בחתונה שמחה עם כמות אורחים הגיונית. לאף בנאדם לא נשמע הגיוני שמותר רק 20/50 אנשים בשטח פתוח! רק המשפחה הגרעינית שלי ושל ארוסתי זה 50 איש!".

האירוסין של שלומי כהן (צילום: ללא קרדיט)

לדבריו, "כמו שמותר להתקהל בחופי ים ובמסעדות, והכי מופרך, שהמדינה מאשרת לעשות הפגנות של אלפי אנשים!! בזמן שחתונה רק 50 איש?!".

"כמו שיש את החוק להפגין במדינה דמוקרטית, תנו לנו להתחתן, זה הכי דמוקרטי שיש!!", אומר כהן, שמוסיף בהומור, "ולכן אני שוקל להגיד שאת החתונה שלי אני עושה את זה כהפגנה ופשוט להרוויח אפשרות להזמין מאות מהחברים שלנו".

לסיום הוא תמה: "אני לא מצליח להבין למה אין תגובות לבקשות שלנו, למה אין מישהו בכנסת שמייצג אותי?! למה במקום לארגן מתווה מדברים על הפגנות?".

מנדי גרוזמן,איש התקשורת החרדי-חב"די המגיש את התכנית מנדיביתאן בכאן מורשת, מספר ל'כיכר השבת' על החתונה שקיים בתקופת הקורונה, אומנם עם הגבלות קלות מאלו שיש עכשיו.

"האמת היא שההחלטה הסופית על הגבלת החתונות באה לנו בטוב. כשהגבילו חלקית והורו על מאה משתתפים בלבד, התחלנו להסתבך. את מי נזמין, על מי ניאלץ לוותר, כבר ראיתי את עצמי בעיצומה של סדרת התנצלויות בפני כל מי שנאלצתי לא להזמין לחתונה. ואז אמרו שאפילו מאה איש אסור, ובום, הכול נהיה הרבה יותר קל. רק משפחה גרעינית וזהו. הורים אחים ואחיינים".

החתונה של מנדי גרוזמן (צילומים: ארי וגולדי גלהר)

גרוזמן משתף: "והאמת, היה מושלם. פשוט מושלם. גם אשתי דינה הרגישה ככה. אני חושב לעצמי, כמה הייתי מספיק לרקוד עם אחים שלי אם זו הייתה חתונה גדולה? אולי סיבוב אחד, רגע לפני שהייתי נחטף למעגל של החברים מהכיתה או מהעבודה. כמה הייתי בכלל מצליח להעניק יחס לאחיינים הקטנים שלי?".

"בחתונה הקטנה, שהתקיימה בבית של דודים של אשתי, הרב בנימין והרבנית ויטא גרין, הייתה אווירה מיוחדת ממש. לא יכולתי לדמיין לעצמי חתונה יפה יותר. אני ממש חושב שבלי קשר לקורונה, הייתי מציע לאנשים לפחות לשקול את האפשרות הזו. מי שרוצה חתונה גדולה, שיעשה וישמח ושיהיה בשעה טובה, אבל שאנשים יידעו שזו לא האפשרות היחידה. אפשר גדולה, אפשר קטנה, אפשר ממוצעת, כל אחד ומה שמתאים לו".

לסיום הוא אומר, "אני רוצה ממש לציין לטובה ולהודות לאחים הקדושים, יואלי ורולי דיקמן. הם היו אמורים לנגן ולשיר בחתונה שתכננתו, ביחד עם כל התזמורת והכלים. בסופו של דבר, בהתראה של יומיים הודעתי להם שהחתונה מוקדמת, והיא תתקיים במתכונת הרבה יותר מצומצמת. הם פשוט הגיעו ונתנו את עצמם בדיוק כמו חתונה גדולה. המשפחות שלנו עד היום לא מפסיקות להלל אותם. הם גדולים מהחיים, וכשמישהו גדול מהחיים זה מורגש גם באירוע קטן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר