חרדים ו'קורונה'

כישלון ההסברה במגזר החרדי בגל הראשון - הנתונים נחשפים

בעוד המגזר החרדי מונה כ-15% מאוכלוסיית המדינה, תקציב הפרסום למגזר עמד בגל הקורונה הראשון על 5.6% בלבד. ח"כ מיכאל מלכיאלי: "אסור להשלים עם הכישלון ההסברתי המחפיר" (ארץ)

מודעות במגזר החרדי (צילום: Gili Yaari/Flash90)

מרכז המחקר והמידע של הכנסת, בדק לבקשת יו"ר סיעת ש"ס ח"כ מיכאל מלכיאלי, את חלוקת עוגת הפרסום בתקופת הגל הראשון של הקורונה.

הנתונים שנחשפו במסגרת הדו"ח מציירים תמונה קשה, של כשל מתמשך של לפ"מ בהפניית תקציבי הסברה למגזר החרדי. על פי הנתונים, בעוד המגזר החרדי מונה כ-15% מאוכלוסיית המדינה, תקציב הפרסום למגזר עמד בתקופת הקורונה על 5.6% בלבד.

הדו"ח מגלה עוד כי מערך הפרסום הממשלתי, לוקה בחוסר הבנה עד כדי בורות בכל הקשור לצריכת המדיה במגזר החרדי. המגזר החרדי נמצא תחת קטגורית 'מגזרים' כמו המגזר הדתי לאומי, הרוסי, האתיופי והערבי, אולם בעוד ייתר המגזרים חשופים במקביל גם לתקשורת הכללית, המגזר החרדי רובו ככולו צורך את התוכן שלו רק באמצעות כלי התקשורת המגזריים.

התוצאה של הקטנת היקף הפרסום במגזר, היא חשיפה נמוכה יותר של הציבור החרדי להוראות משרד הבריאות ולמשמעות של שמירה והקפדה על ההנחיות המצילות חיים.

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ מיכאל מלכיאלי שיזם את הבדיקה של הנתונים, יוזם בקרוב דיון חירום בכנסת, לנוכח הנתונים שחושפים כשל הסברה מתמשך בכל הקשור למאבק בנגיף קורונה במגזר החרדי, כישלון שייתכן שהיה לו מחיר גם בפגיעה בחיי אדם.

"אסור לנו להשלים עם הכישלון ההסברתי המחפיר שנחשף בנתונים הללו", אומר ח"כ מלכיאלי, "הגיע הזמן שלשכת הפרסום הממשלתית תשכיל להבין את צרכן התקשורת החרדי ותדע להגיע אליו. אם הם זקוקים לעזרה הם יכולים לפנות אלינו נציגי הציבור החרדי, כדי שנסביר להם באופן מקצועי וברור מהם ערוצי המדיה שאותך צורך המגזר החרדי. אני מקווה שהדיון שניזום יביא לשינוי מדיניות בלפ"מ ולא נצטרך לעשות שימוש בכלים של חקיקה וכדומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר