פרסום ראשון

פסק הלכה תקדימי: "לקצר בקינות ט' באב", כדי למנוע סגר

רבני שכונת הר נוף, בהם חבר ה'מועצת' הגר"ד יוסף, הורו במכתב לתושבים לקצר את אמירת הקינות הלילה ומחר בבתי הכנסת, בעקבות תחלואת הקורונה הגבוהה במקום • פרסום ראשון (חדשות בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
קינות ט' באב. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רבני שכונת הר נוף, הסובלת לאחרונה מעלייה מתונה בתחלואה, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', קוראים היום (רביעי) לתושבים לא לומר את כל קינות תשעה באב בבית הכנסת, כדי שלא ישהו זמן רב יחדיו.

"יש להתפלל ולקרוא מגילת איכה במניין, לקצר באמירת הקינות בבית הכנסת ולהמשיך את אמירתם כל אחד בביתו", פוסקים הרבנים הנחשבים, בהם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף.

וכך נפתח מכתב הרבנים: "נודע לנו כי הרשויות מבקשים להטיל סגר מוחלט על שכונת הר נוף (לפי הנתונים שיש להם השכונה קרובה מאוד למצב המחייב אותם לכך), ובהשתדלות חשובי העסקנים נענו לדחות את רוע הגזירה, באם התושבים יטלו על עצמם את מלוא האחריות בכובד ראש לבל תתפשט המגיפה ותפיל חללים רח"ל".

"על כן", מודיעים הרבנים, "הננו קוראים לציבור הקדוש כי על כל אחד ואחד, מוטלת חובה גמורה להיזהר ולהישמר בכללי הזהירות, ובפרט לאלו המרגישים תסמינים חובה גמורה להתבודד בביתם ולהיבדק, והמאומתים חובה עליהם להתפנות למתחמי החלמה וכדו' שהותאמו במיוחד לציבור החרדי. כ"כ מי שבא במגע עם חולה מאומת חייב להתבודד".

הגר"ד יוסף מפזר את האברכים לבתיהם, בשיאו של 'הגל הראשון' (ללא קרדיט)

בהמשך המכתב, מבקשים הרבנים להישמע להוראות העסקנים ופיקוד העורף בשכונה. "מבקשים אנו בכל לשון של בקשה לשתף פעולה עם העסקנים העוסקים בעניין הנ"ל, כדי למנוע את ריבוי הנדבקים, ובכך תנצל השכונה מהטלת סגר בס"ד, אשר כידוע שמלבד נזקי וועגמת נפש זה גורם לביטול תורה דרבים ולסגירת הישיבות והכוללים אשר הם המגינים על השכונה".

ופסק ההלכה התקדימי הינו: "באם נאלץ להתאבל גם בשנה זו על החורבן ולא נזכה לבנין בית מקדשנו, יש להתפלל ולקרוא מגילת איכה במניין, לקצר באמירת הקינות בבית הכנסת ולהמשיך את אמירתם כל אחד בביתו".

"למותר להזכיר כי עיקר חובתנו בזמן הזה הוא התפילה והצעקה לבורא עולם שיבטל מעלינו כל גזירה קשה. ובזכות התורה והתפילה יחד עם ההשתדלות הנכונה ירחם ה' עלינו, יאמר למשחית הרף, ישלח רפואה לכל החולים, ויחיש גאולתנו במהרה בימינו אמן", מסתיים המכתב.

בחותמים על פסק ההלכה המעניין ניתן למנות את רב קהילת ויז'ניץ בהר נוף הגאון רבי מרדכי שלמה שטיינמץ, הדיין הגאון רבי שלמה זעפרני, הגאון רבי יהודה ברייטקופף, ראש ישיבת דרך חכמה הגאון רבי אליעזר סילבר, ראש ישיבת דעת אהרן הגאון רבי ניסן שלמה קפלן, רב קהילת 'בני תורה' הגאון רבי יצחק מרדכי רובין וכאמור חבר 'מועצת החכמים' ורב בית המדרש 'יחווה דעת' הגר"ד יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר