מדבר לראשונה

כך נודע לי שמוניתי לשר; יעקב אביטן בראיון

הרגע שנודע לו על המינוי לשר הדתות; הרצון לחזור לעולם הרבנות; החשש בציונות הדתית; מינוי רבני ערים ודיינים; סערת הרב אריה שטרן וסגירת בתי הכנסת • השר יעקב אביטן בראיון לישי כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: זאב רוזנברג)

כשלושה חודשים מאז הוא נכנס לתפקידו כשר לשירותי דת ונראה כי הרב יעקב אביטן למד היטב את העבודה במסדרונות המשרד. אביטן, שהגיע מתפקיד רב אזורי וסגן ראש עיריית אשקלון, הוקפץ ברגע לתפקיד שר בממשלה. בראיון ראשון, באולפן 'כיכר השבת', הוא חשף את הרגעים שנודע לו על המינוי, בהפתעה גמורה. צפו בראיון המלא.

במהלך הראיון התייחס השר אביטן לכל הנושאים הבוערים במשרדו, ממינוי רבני ערים, מינוי דיינים, סערת הרב אריה שטרן בירושלים, החשש בציונות הדתית מעמידתו בראשות הוועדה למינוי דיינים וסגירת בתי הכנסת. צפו בראיון המלא.

באשר לחשש של הדת"ל מהמינוי שלו לראשות הוועדה למינוי דיינים, אמר אביטן: "קודם כל השר דרעי התבטא במפורש בנושא ואמר שההתייחסות בנושא תהיה בצורה של שליש לכל אחד, ואנחנו צריכים לבחור דיינים ראויים, משום שהדיינים הם כותל המזרח של עולם הרבנות, ואני אומר לכולם שהוועדה שתדון בנושא תקבע לפי הרצון של כל עיר ועיר".

לדבריו: "אנחנו בדיוק מציינים כעת 15 שנה לפינוי גוש קטיף, ומי שזוכר אני הייתי זה שקלט רבים מהמפונים, ואף הקמתי להם בתי כנסת. אני נוהג לבקר בישיבות הסדר מקדמת דנא, ולכן הם עצמם אומרים לי שאני האיש הנכון במקום הנכון, והם יכולים להיות רגועים בנושא הזה כי אני יפעל כפי שהתבטא שר הפנים".

צפו בראיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר