מגיפת ה'קורונה'

הרב קולדצקי חושף בשם הגר"ח: "מה יעשה אדם ויחיה?!"

בדברים שנשא הגאון רבי יצחק קולדצקי, חתנו של מרן הגר"ח קנייבסקי, הוא זעק את זעקת האברכים שהגיעו עד פת לחם בשל המצב הקשה וחשף את סגולת הגר"ח - מה יעשה אדם ויחיה? (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הגאון רבי יצחק קולדצקי, חתנו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, יצא בימים האחרונים בדברים חריפים בעקבות המצב וסיפר כי לאברכים אין מה לאכול בשל כך שראשי הכוללים מושבתים.

בדבריו אף חשף הרב קולדצקי בשם מרן הגר"ח קנייבסקי, כי מה יעשה אדם ויחיה? יוסיף עוד בלימוד התורה.

"במשך עשרות שנים החילונים התמרמרו שהחינוך החרדי עולה ועולה", אמר הגר"י קודלצקי, "מסכנים החילונים, לצערנו, שלא תהיה ירידה. זה זועק עד לשמים שבחורים נופלים.

"מה צריכים לעשות? להתפלל שכל אלה שלמדו בישיבות ורוצים ללמוד בישיבות שהקב"ה יסיר מהם את הספקות ויבואו אלינו ללמוד תורה, ששום נשמה מישראל לא תלך לאיבוד".

הגאון רבי יצחק קולדצקי (ארכיון. צילום: יהודה פרקוביץ)

"תודה לקב"ה על כל מי שבריא", המשיך הרב קולדצקי, "ראשי כוללים לא יכולים לנסוע לחוץ לארץ, רבבות אברכים לא מקבלים משכורת, זה הגיע עד היום דרך אנשי חו"ל ובעקבות המצב לא יכולים לנסוע. אברכים אין להם מה לאכול".

"אומר ר' חיים קנייבסקי", חשף הרב, "מה יעשה ויחיה? היה רגיל ללמוד דף אחד - ילמד 2 דפים".

הרב קולדצקי הוסיף ואמר כי "יש להוסיף לימוד תורה, להרבות תורה, עוד רבע שעה, עוד 20 דקות. הוספת לימוד תורה, היא הוספת חיים לעולם".

"לפני 17 שנה הרב אלישיב חלה, בסכנת חיים", סיפר הגר"י, "כשהוא חזר הביתה הוא אמר קיבלתי חיים במתנה, הוא הוסיף עוד רבע שעה, זה אדם גדול היה בשערי מוות".

בסיום דבריו, אמר הרב קולדצקי כי "הכי חשוב לעשות תענית דיבור ברבע שעה הראשונה של הלימוד. החיים זה מתנה שכולם יהיו בריאים ושתהיה לכולם פרנסה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר