התקרית הביטחונית

מניחים מטענים ומחוסלים: כך סוכל הפיגוע בגבול עם סוריה

ארבעת המחבלים, חלקם חמושים, זוהו מתקרבים לגדר הגבול שבין סוריה וישראל ומניחים מטענים - עד שכוח מגלן, ששהה במקום במארב, פתח לעברם באש בסיוע אווירי - והם חוסלו • צפו (אקטואלי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג באב תש"פ | 03.08.20
(צילום: דובר צה"ל)

אירוע ביטחוני דרמטי התרחש הלילה (שני) בגבול בין ישראל לסוריה, לאחר שארבעה מחבלים התקרבו לגבול, הניחו מטען חבלה וחוסלו כעבור זמן קצר על-ידי כוח מגלן.

כפי שניתן לראות בתיעוד התקרית שמפרסם דובר צה"ל, התצפיתניות זיהו את המחבלים כשהם מתקרבים אל הגדר ומניחים את המטען. כוח של יחידת מגלן, ששהה במקום במארב מתוכנן - בסיוע כלי טיס של חיל האוויר, ירו לעברם וארבעת המחבלים חוסלו במקום.

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, סיפר כי התקרית אירעה ליד תל פארס, במקביל למושב אליעד, במוצב 116 שבדרום הגולן, מוצב לא מאוייש שנמצא במובלעת ישראלית - מזרחית לגדר, שבו פעל בית חולים לפצועים סורים.

דובר צה"ל סיפר כי בימים האחרונים אירעו מספר התקרבויות חשודות לגדר, בהסוואה של "רועי צאן" תמימים, שאף חצו את קו הגבול. בעקבות כך הפעילו בצה"ל מארב במקום.

כוח צה"ל בגבול סוריה-ישראל, הבוקר (צילום: Maor Kinsbursky/Flash90)

אמש, בשעה 20:00, זיהו בצה"ל לראשונה התקרבות חשודה, ובשעה 23:00 התרחש הזיהוי השני, על-ידי תצפיתניות מגדוד עיט 595 של אוגדת הגולן, כאשר אז זוהו בוודאות ארבעה חשודים, שחלקם חמושים.

צה"ל זיהה כי המחבלים מניחים את המטען ליד הגדר, אחרי שחצו את קו הגבול אך טרם חצו את הגדר. כוח מגלן ששהה במקום במארב, היה במרחק של 300-100 מטרים מהמחבלים, ופתח לעברם באש בירי רימונים נפיצים מטול, נשק קל ומקלעים - בשילוב ירי של חיל האוויר.

לפי דובר צה"ל, עדיין לא ניתן לשייך את ארבעת המחבלים הללו עם אחד מארגוני הטרור, כמו החיזבאללה, אך הערכה בצה"ל היה כי מדובר במחבלים שפועלים מאינטרס איראני. "אנחנו לא יודעים לחבר את האירוע לפעולה של חיזבאללה", הוא הדגיש, "בימים הקרובים נדע להגיד את השיוך הארגוני".

יחד עם זאת, דובר צה"ל הפנה אצבע מאשימה למשטרו של בשאר אסד ואמר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו".

כוח צה"ל בגבול סוריה-ישראל, הבוקר (צילום: Maor Kinsbursky/Flash90)

בצה"ל הדגישו כי אין שינוי בשגרה האזרחית ברמת הגולן ובגליל. ראשי היישובים עודכנו במהלך השעות האחרונות על האירועים.

הבוקר, כוחות צה"ל פועלים לנטרל את המטענים שהונחו בזירה ולאחר מכן החקירה תימשך כאשר הגעת הכוחות למרחב, תאפשר לצה"ל לדעת יותר פרטים על התקרית.

מדובר צה"ל נמסר הלילה כי כוח צה"ל סיכל ניסיון הנחת מטענים בגבול סוריה. "כוח מיוחד שביצע מארב באזור דרום רמת הגולן, סמוך למוצב צבאי, זיהה חוליה של מספר מחבלים מניחים מטענים בקרבת גדר הגבול. כוח צה"ל וכלי טיס של צה"ל ביצעו ירי במקביל על החוליה שמנתה ארבעה מחבלים ופגעו בהם. אין נפגעים לכוחותינו".

עוד נמסר כי "כוחות פיקוד הצפון נמצאים בדריכות גבוהה לכל תרחיש, צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל".

התקרית הלילה אירעה כשבוע אחרי האירוע הביטחוני בגבול לבנון, אז נטען בישראל כי מחבלי חיזבאללה חדרו לעומק השטח, לפני שירו עליהם והבריחו אותם. בארגון הטרור הלבנוני הכחישו אז את הטענות, ואף איימו בתגובה בשל ירי התגובה הישראלי.

בישראל העריכו כי בחיזבאללה ינסו לממש את האיום ולהוציא לפועל פיגוע נקמה על מותו של אחד הפעילים שלהם במהלך תקיפה בסוריה שיוחסה לישראל, אך דרך סוריה ולא מתוך לבנון, על מנת שלא לגרור למלחמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר