מטוס-מסוק

רכש ה-22-V: המהפך של הרמטכ"ל כוכבי

הרמטכ"ל אביב כוכבי התנגד תחילה לרכישת המטוס-מסוק 22-V מכספי הסיוע של ארה"ב. אלא ששר הביטחון בני גנץ הביע תמיכה - וצה"ל הודיע: "שוקלים מחדש" (צבא וביטחון)

המטוס-מסוק 22-V (צילום: שאטרסטוק)

לאחר שבצה"ל הוחלט לפני כמה חודשים שלא לרכוש את המטוס-מסוק 22-V בשל שיקולים תקציביים - שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי מתכוונים לבחון את ההחלטה מחדש, כך מדווחת הבוקר (שני) לילך שובל, כתבת צבא וביטחון של 'ישראל היום'.

לפי הדיווח, גנץ, שבתקופתו כרמטכ"ל הגיעו ישראל וארה"ב להסכמה על רכש המסוקים, תומך באופן מובהק ברכש כלי הטיס המתקדם.

בפגישה שנערכה בין השניים לפני כשבועיים סוכם כי הצבא יבחן מחדש את ההחלטה שלא לרכוש את המסוק. אם אכן תתקבל עמדת גנץ, רכישת ה-22-V צפויה להצטרף לעסקת רכש גדולה של מסוקים, אשר יחליפו את מסוקי היסעור המיושנים של צה"ל שהגיעו לישראל בשנות ה-60 וה-70.

חיל האוויר הצליח להאריך את חייהם שוב ושוב, אך מבקר המדינה קבע בשנה שעברה כי הארכת חייהם מעבר לשנת 2025 עלולה לסכן חיי אדם.

שני המסוקים המתמודדים להחליף את היסעור הם המסוק מסוג 53K-CH, או בקיצור ה"K", מתוצרת חברת לוקהיד מרטין, שעלותו גבוהה יותר, וכן מסוק הצ'ינוק מתוצרת חברת בואינג. כדי לגרום לחברות להתחרות ביניהן ולהוריד מחירים כמה שניתן, צה"ל לא מפרסם עדיין את בחירתו, אך ל"ישראל היום" נודע כי מערכת הביטחון נוטה לרכוש את מסוק ה"K" של לוקהיד מרטין בשל ביצועיו הטובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר