בצל ה'קורונה'

פרופ' רוני גמזו מאשר כניסת סטודנטים ותלמידי ישיבות לישראל

לאחר סדרת דיונים שקיים פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הוחלט לאפשר ולהסדיר את כניסתם של 17,000 הסטודנטים ותלמידי הישיבות לישראל, בצל מגיפת ה'קורונה' (אקטואליה)

פרופ' רוני גמזו (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

לאחר סדרת דיונים שקיים פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מנהל "מגן ישראל", הוחלט לאפשר ולהסדיר את כניסתם של 17,000 הסטודנטים ותלמידי הישיבות לישראל, בצל מגיפת ה'קורונה'.

בהודעת משרד הבריאות הבוקר (שני) נאמר כי פרופ' גמזו קיים אתמול דיונים עם הגורמים הרלוונטיים על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית על ההחלטה לאשר כניסתם לישראל של 17,000 סטודנטים ותלמידי ישיבות, המגיעים לישראל לתקופה ממושכת, בחודשים הקרובים.

הדיונים התקיימו עם מר בוז'י הרצוג יו"ר הסוכנות היהודית; פרופ' שלמה מור יוסף, ראש רשות האוכלוסין; ד"ר אשי שלמון ממשרד הבריאות ונציגי המל"ג.

על פי הנתונים שהוצגו בפגישה, אומרים במשרד הבריאות, מדובר בהגעה ללימודים של עד כ-2,000 סטודנטים באוניברסיטאות; עד כ-12,000 תלמידי ישיבות; עד כ-5,000 משתתפים בפרויקט מסע; כ-500 משתתפים בפרויקט נעל"ה וכ-1500 במוסדות פרטיים.

כפי שנחשף אמש ב'כיכר השבת', מתוך 17,000 התלמידים - רק כ-6,500 מתוכם הם בני הציבור החרדי, היתר בני הציבור הדתי הלאומי והציבור החילוני - וזאת בניגוד להסתה החמורה והקשה שהשתוללה בתקשורת החילונית ובקרב פוליטיקאים חילונים, נגד הענקת האישור לכניסתם לארץ.

במשרד הבריאות מדגישים כי "לא ניתן להעריך כרגע כיצד תתפרס הגעתם, אבל ברור שהגעתם לא צפוייה להיות מיידית ולא בבת אחת, אלא פיזור על פני השנה, תלוי בתוכנית", בעקבות כך התקבלה ההחלטה "לאשר לתלמידי הישיבות והסטודנטים הגעה וכניסה לארץ - אך ורק למוסדות שאושרו על ידי משרד הבריאות ושמתחייבים לעמוד בתנאי בידוד של שבועיים, בקפסולות של עד 6 תלמידים".

יצוין כי עד כה אושרו 31 מוסדות מתוך 183 שהגישו, העומדים בתנאים האמורים לעיל.

בהודעת המשרד נמסר עוד כי "משרד הבריאות מקפיד ויקפיד על קיום תנאים במוסדות המאפשרים בידוד ומחייב את מנהלי המוסדות להתחייב לכך! הפרה של התנאים היא הפרה של תנאי השהיה בארץ על כל המשתמע מכך הן כלפי התלמיד והן כלפי המוסד.

"על מנת לוודא שלא תהיה חריגה באף מוסד הינחה פרופ' גמזו את אנשי משרד הבריאות לנהל פיקוח ובקרה קבועים ולצורך משימה זה יגויסו פקחים יעודיים. פרופ' גמזו הדגיש כי בתקופה מורכבת זו יש לאזן בין שמירה על בריאות הציבור לבין שמירה על הערכים של המדינה והקשר עם יהדות העולם".

במשרד הבריאות מבטיחים לדווח בכל שבוע על כמות התלמידים שכניסתם אושרה מהתוכניות השונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר