מקבל את הביקורת

רוני גמזו: "צריך שיהיה קו אחיד בין המסעדות לבתי הכנסת"

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מקבל את הביקורת החרדית על הפערים בהגבלות בין בתי כנסת למסעדות: "כשיש קו שאני לא יכול להסביר אותו - אנחנו מאבדים את הציבור" • כל הפרטים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: נתן וייל)

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, שוחח הערב (שני) עם עיתונאים חרדים והתייחס לטענות המגזר החרדי באשר לאפליה בהגבלות.

במהלך דבריו הצדיק גמזו את הטענות כנגד האפליה בין בתי הכנסת למסעדות כאשר בבתי הכנסת מותר עד עשרה מתפללים ובמסעדות עד 20: "ההבדלים בין המסעדות לבתי הכנסת כואבים, אני אשנה את זה, אבל זה ייקח זמן". לדבריו: "ני חושב שבחללים סגורים - אנחנו צריכים לבטא מגבלה שהיא תלויה בגודל המקום. זה נכון גם למסעדות. לא היה חכם לקבוע שעשרה בבית כנסת קטן ועשרה בבית כנסת גדול".

גמזו הוסיף בנושא ואמר: "ש כמה הגדרות שלא מסודרות. השבוע אנחנו נסדר את זה, יגיעו הגדרות מסודרות. לא יהיו יותר ניגודים כאלו. צריך שיהיה קו אחיד בין המסעדות לבתי הכנסת, לא קו שאני לא יכול להסביר אותו, אנחנו מאבדים את הציבור".

פרויקטור הקורונה התייחס לנושא החתונות והמגבלות באולמות ואמר: "בכל העולם - מקור ההדבקה מספר היה אירועי ספורט וחתונות. זה מה שקרה לנו במאי. זה אסור, אסור, אסור. זו הכפלה של עשרות נדבקים באירוע אחד. זה אירוע "דביק". אני יודע שזה קשה, משפחה חרדית זו משפחה ענקית, איך אפשר עם 30 משתתפים? אבל צריך ואפשר לגמור את גל התחלואה בחודש הזה".

זה הזמן ל'מרד חרדי' במשרד הבריאות // ישי כהן

פרופסור גמזו התייחס לנושא אישור כניסת התלמידים מחו"ל וההסתה של הפוליטיקאים בנושא: "לאחר שלמדתי את הנושא - נתתי לזה את כל הגיבוי, חטפתי כל מיני מניפולציות. נתתי לזה את כל הגיבוי וההסברה. אמרתי שזה בסדר ומסודר. זה חשוב שיהיה ערך עם היהדות, וזה לא רק תלמידי ישיבה. אני אומר את האמת. ניסו לעשות הון פוליטי מהנושא, לא אתן לזה יד".

בנושא איום הסגרים אמר גמזו: "יש כל הזמן דיבורים על סגרים על הערים האדומות. כבר שבועיים התלבטות. המתינו לי שאני אגיע ואקבל החלטה. הציעו לסגור שכונות או חלק מהעיר. קשה מאוד לקבל את ההחלטה. חלק מהקושי זה בגלל ההשלכות של התסכול במגזר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר