צפו

"סנקציות על משרדי ממשלה שאינם עומדים ביעדי הייצוג לחרדים"

ח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, קיים היום דיון סוער בנושא החובה לייצוג הולם לחרדים ולאוכלוסיות נוספות במשרות בשירות המדינה ודרש להפעיל סנקצעיות • צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת)

עדת החוקה חוק ומשפט בראשות ח"כ יעקב אשר קיימה היום (שני) דיון מעקב בעניין החובה לייצוג הולם לחרדים ולאוכלוסיות נוספות במשרות בשירות המדינה. הדיון התקיים בעקבות דו"ח של הנציבות על יישום החלטת הממשלה מלפני שלוש שנים - שבאה בעקבות הצעת חוק שהגיש בזמנו יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני עם חברי הכנסת של דגל התורה - ובה נקבע כי 7% מכלל המשרות בשירות המדינה בשנים תשע"ח-תשע"ט יאוישו על ידי חרדים.

כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", לקראת הדיון בוועדה, הגיש מרכז המחקר והמידע של הכנסת לח"כ אשר דוח מקיף על נתוני איוש המשרות לחרדים ולאנשים עם מוגבלויות בשירות המדינה בשנתיים האחרונות.

הדוח חשף את החסמים שמעכבים את יישומה המהיר והאפקטיבי של החלטת הממשלה, באיוש משרות לחרדים בשירות המדינה, ואת הפערים הגדולים הקיימים בנושא בין משרדי הממשלה השונים, כאשר משרדי התקשורת, העלייה והקליטה והמשרד לשוויון חברתי, צוינו כמי שלא גייסו אף מועמד חרדי בשנים שעברו מאז החלטת הממשלה.

ח"כ אשר אמר בדיון: "אכן מראים שיש שיפור מסוים בשנה האחרונה, אולם הדרך להגיע ליעד הרצוי עדיין ארוכה מאוד. רק 1.2% מעובדי שירות המדינה הם חרדים, זה טיפה בים. צריך שלנציבות יהיו שיניים על מי שלא עומד ביעדים. איפה הסנקציה של הנציבות על אותם משרדים שלא עומדים ביעדים?

"אני מברך אתכם על כך שחל שינוי מבורך בעמדה שלכם, רואים את הרצון להתקדם ולסגור את הפערים באוכלוסיות, אבל צריכים להפעיל גם סנקציות. אנחנו מרימים את ידינו בוועדה על הטלת סנקציות בענייני קורונה ואחרים כשאין ברירה, וגם הנציבות צריכה לדעת להטיל סנקציות על יחידות שלא מבצעות את תפקידן".

לדבריו: "כל עובד הוא עובד, ואם יש לו זקן ופאות הוא צריך להתקבל גם בלי העדפה מתקנת אבל הנתונים מראים שגם עם העדפה מתקנת המצב רחוק מתיקון. די להסתה ולהדרה הזו של כל דבר שיש לו סממן שונה מאורח החיים שלך. כולנו במלחמה כתף אל כתף בפגע הקורונה ובפגע הכלכלי. בואו נתאחד ונדאג לכל עולה, לכל ילד, לכל בחור ולכל עובד באשר הוא".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בדיון: "במשרות בכירות כמעט ולא ראיתי משרות ייעודיות לחרדים. נושא ועדת הבוחנים הוא קריטי. הנציבות לא מכירה בניהול עמותה בהתנדבות. כמו כן, אישה חרדית עם 6 ילדים לא יכולה לעבוד 9 שעות. חייבת להיות גמישות והתאמה אם רוצים לשלב נשים חרדיות".

היו"ר ח"כ אשר סיכם את הדיון ואמר כי "בסוף השנה תפקע החלטת הממשלה שהתקבלה לפני שלוש שנים, ועל הממשלה בהקדם לקבל החלטה חדשה ל-5 השנים הבאות ולחייב בה שאיוש המשרות לחרדים יהיה על פי חלקם באוכלוסייה ולא רק לפי אחוז שנתי, וכפי שהמדינה מחויבת לעשות לגבי האוכלוסייה הערבית ואוכלוסיות נוספות. כמו כן, על המדינה להקצות כלים תקציביים שיאפשרו לעמוד ביעד, והוועדה תקיים דיון בעוד כמה חודשים כדי לעקוב ולוודא שכל ההחלטות מיושמות בפועל כראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר