בסיור בשומרון

השרה ינקלביץ': החלת ריבונות - השאיפה שלנו

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' בביקור בשומרון ובמפגשים עם עולים: "בכוונתי להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה של המתיישבים ביו"ש, בפעילויות עם יהדות התפוצות" (חדשות)

(צילום: דוברות)

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' הגיעה היום (שלישי) לסיור בשומרון. במסגרת ביקורה נפגשה עם ראש המועצה יוסי דגן, ויחד סיירו ביישובים, פגשו עולים מצרפת המתגוררים בפדואל, ביקרו ביקב כביר, הר כביר, וב"מרפסת של המדינה".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הודה לשרה ינקלביץ' על עשייתה למען עם ישראל והשומרון, ואמר: "אנו נמצאים בתקופת זמן קריטית, זמן שהוא הזדמנות היסטורית. השרה ינקלביץ' הוכיחה בתוך זמן קצר יכולות עשייה גבוהות וקצב עבודה מרשים".

"אנחנו מצפים מכל חברי הממשלה להחיל ריבונות מלאה על כל היישובים, אתרי התנ"ך והמקומות הקדושים שיש לנו ביהודה ושומרון. זהו זמן היסטורי. הממשלה הזו הוקמה על בסיס ההבטחה הזו ואנחנו מצפים שהיא תתממש. אחרי 53 שנה, התושבים שלנו, חצי מיליון אזרחים, חיים תחת ממשל צבאי וצריכים לקבל אישורים מקציני צבא על כל דבר. זה פוגע לנו באיכות החיים. אנחנו רוצים להיות אזרחים שווים כמו כל אזרחי מדינת ישראל".

השרה ינקלביץ' הודתה לראש המועצה יוסי דגן על הביקור והסיור וציינה: "ראיתי את החיבור בין השומרון לתפוצות. פגשתי עולים שסיפרו לי על החיבור שלהם לקהילות, על החשיבות של הקליטה שלהם פה ועל יחסיהם עם יהודי התפוצות. תקופת הקורונה היא נקודת מבחן קריטית במחוייבותנו לעם היהודי כולו, ואנחנו עסוקים גם בימים הללו בחיזוק הקשר עם יהודי התפוצות".

בעניין הריבונות אמרה השרה ינקלביץ': "יהודה ושומרון הם ארץ נחלת אבותינו. יש מי שמדברים על המקומות כאן במונחים של תועלת מול נזק. צריך להזכיר כל הזמן שמדובר בארץ שלנו, לא להתבייש לומר זאת. המקום הזה גם חשוב ומשמעותי מבחינה אסטרטגית. המתיישבים הם חלוצים אמיתיים, כך צריך לנהוג כלפיהם. החלת ריבונות ביו"ש צריכה להיות השאיפה שלנו בסופו של דבר, בתנאים הנכונים".

"הימים הללו הם גם תזכורת כואבת. לפני 15 שנה למדנו בדרך הקשה, שפינוי יישובים מביא טרור ולא שלום. היום כולם כמעט מבינים זאת".

במהלך הסיור, ביקרה השרה ינקלביץ' גם בישוב ברוכין ונפגשה עם משפחות עולים חדשים מצרפת, שוחחה עימם על הקשיים שעימם התמודדו בצרפת, על התמודדות משפחותיהם וחברי הקהילה שלהם עם הקורונה והאנטישמיות הגואה בצרפת, ואמרה להם: "המקום הזה שבחרתם לגור בו, חשוב מאוד בעבורנו, ואתם חשובים למדינת ישראל".

"החיבור לתפוצות הוא קריטי עבור עתיד העם היהודי. אלו האחים והאחיות שלנו שמתגוררים בתפוצות. כולנו משפחה אחת, גם אם היא רחוקה פיזית. אני מבקשת שתהיו שליחים טובים ותעזרו לנו לחבר ולהתחבר לקהילות היהודיות בתפוצות, במגוון הפלטפורמות שאנחנו במשרד התפוצות מפעילים בימים הללו".

במפגש עם ראש המועצה דגן, הציגה גם השרה ינקלביץ' את תכניתה ליצירת חיבורים ושיתופי פעולה בין קהילות יהודיות ורשויות מקומיות בארץ, לבין קהילות יהודיות בחו"ל ויצירת פלטפורמות לשיתופי פעולה והיכרות מעמיקה בין רשויות וקהילות בישראל לבין קהילות יהודיות בחו״ל. הם סיכמו על שיתוף פעולה, בין היתר על ביצוע סיורים והדרכות וירטואליות (במצב הקורונה הנוכחי) בשומרון לקהילות היהודיות בעולם.

לדברי השרה, "חשוב לשלב את יהודה ושומרון במסגרת תכניות הממשלה, ולחבר את יהדות התפוצות למקומות הללו, שבהם גם מתגוררים אנשים אידיאליסטים בעלי תחושת שליחות ואכפתיות לעם היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר