מחר בכנסת

שר הבריאות יסביר: מדוע מפלים בתי כנסת?

ועדת החוקה של הכנסת תתכנס מחר לדיון בהשתתפות השר יולי אדלשטיין, תחת הכותרת "אפליית בתי הכנסת במגבלות מחמירות - תוך עיוות נתוני ההדבקה שהיו בהם" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
תפילה בשטח פתוח (צילום: David Cohen/Flash90)

וועדת החוקה של הכנסת, תערוך מחר (רביעי) דיון תחת הכותרת "אפליית בתי הכנסת במגבלות מחמירות תוך עיוות נתוני ההדבקה שהיו בהם".

בדברי ההסבר לבקשת הדיון נכתב כי "בעוד המדינה מתירה הפגנות כמעט ללא מגבלות, מקלה בהגבלות לבתי מלון, מוסדות חינוך, אתרי בילוי ועוד, מגדירה 'תו סגול' ו/או קובעת מגבלות המותאמות לגודל השטח למגוון תחומים, הרי שבבתי הכנסת, הממשלה מגבילה את מספר המתפללים באופן קיצוני, בלתי מידתי ומבלי לקחת בחשבון את גודל אולם התפילה".

עוד נטען כי "כדי לתייג את בתי הכנסת כמקום עם אחוזי הדבקה גבוהים, יצר משרד הבריאות הגדרה כוללנית של "מוסד דתי" והכליל בתוכו בתי כנסת, מקוואות, ישיבות וכוללים - בעוד ברור לכל שאין כל קשר בין המקומות השונים, למעט היותם משרתים אנשים דתיים - ובכך העלה את אחוזי ההדבקה ויצר רושם כאילו התחלואה בבתי הכנסת היא מהגבוהים".

"במציאות, זה הפוך לגמרי. התחלואה בבתי הכנסת היא מינורית, וגם אופי הפעילות בהם אינה של מפגש חברתי, אין קירוב או חיבור פיזי בין הנוכחים, המתפללים עטויי מסכות ויושבים על מקומות קבועים למשך כל זמן השהות במקום".

הדיון ייערך בוועדה בראשה עומד ח"כ יעקב אשר. את הדיון, בו ישתתף שר הבריאות יולי יואל אדלשטיין, יזמו הח"כים אליהו חסיד ומשה אבוטבול.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר לקראת הדיון: "את נגיף הקורונה אפשר לנצח רק אם תהיה התגייסות ושיתוף פעולה מצד הציבור. כללי הבריאות חשובים מאוד, אבל אמון הציבור חשוב לא פחות. אם הקריטריונים לא יהיו שקופים ושוויוניים לא נוכל לגייס את הציבור למאבק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר