אלפי נפגעים

הפיצוץ בביירות: אב ובנו נסו מתחת לשולחן

מצלמות האבטחה תיעדו את רגעי הפיצוץ האדיר בנמל ביירות שגרם לאלפי נפגעים • גורם מדיני הבהיר כי אין לישראל כל קשר לפיצוץ • ישראל הציעה ללבנון עזרה הומניטרית (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד באב תש"פ | 04.08.20
(צילום: מצלמת אבטחה)

הפיצוץ בביירות: מצלמות האבטחה בבית פרטי תיעדו אבא המנסה להרגיע את בנו אחרי הפיצוץ הראשון, החלש יותר. כאשר שומעים את הפיצוץ השני - הם רצים יחדיו בבהלה מתחת לשולחן. לפי שר הבריאות הלבנוני, בעקבות הפיצוץ ישנם 2,750 פצועים ועוד 50 הרוגים.

בהנחיית שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, פנתה ישראל ללבנון דרך גורמים ביטחוניים ומדיניים בינלאומיים והציעה לממשלת לבנון לסיוע הומניטארי רפואי, בעקבות האסון.

רגעי הפיצוץ האדיר (מתוך הרשתות החברתיות)

ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראש המל"ל מאיר בן שבת לשוחח עם שליח האו"ם מלאדנוב כדי לברר במה ישראל יכולה עוד לסייע ללבנון.

בתי החולים בעיר הבירה ביירות אינם עומדים בעומס. חלק מהחולים נאלצים להתפנות לבתי חולים מרוחקים, כולל בערים הנמצאים במרחק של מאות קילומטרים.

סרטון נוסף ממצלמות האבטחה בחנות מכולת בעיר ביירות, מראה כיצד המוכר ואחד הלקוחות נתקפים בבהלה רבה בעקבות הפיצוץ העז.

מושל ביירות הגיע לזירת האירוע ואמר: "יש נזק עצום, מה שקרה היום בביירות דומה למה שקרה בהירושימה ונגאסקי. הרס חסר תקדים בלבנון". בתוך דבריו, פרץ בבכי מול המצלמות.

מקורות ביטחוניים בלבנון אמרו: "הפיצוץ נגרם לא כתוצאה מזיקוקים אלא כתוצאה מחומרים נפיצים שהוחרמו לאורך השנים במכס בנמל ביירות".

לדברי ראש המודיעין והביטחון הכללי הלבנוני: "במחסן סמוך אוחסנו חומרי נפץ שהוחרמו לפני מספר שנים. כל הדיבורים על זיקוקים מצחיקים, יש חומר נפץ לא ידוע ואני לא יודע מה זה לפני שתסתיים החקירה".

גורם מדיני בישראל הבהיר כי בניגוד לשמועות, אין לישראל כל קשר לתקרית הערב בנמל ביירות, שכאמור, הביאה למאות רבות של נפגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר