אגרת נרגשת

הגר"ד לנדו לבני הישיבות: 'המבנה שחייתם בו - עובר זעזוע'

במכתב נרגש ומשתפך לבני הישיבות מבקש הגאון רבי דב לנדו לעודד את רוחם מפני הזעזוע הקשה שעובר על עולם הישיבות בצל מגיפת ה'קורונה', ומתחנן בפניהם: "המשיכו במהלך חייכם" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוד זר )

ראש ישיבת 'סלבודקא', הגאון רבי דב לנדו, יצא הבוקר (רביעי) במכתב אל תלמידי הישיבות שיצאו לבין הזמנים בצל מגיפת ה'קורונה', בתחינה ובקשה שימשיכו בחיי בני תורה על כל משמעותם.

את מכתבו פתח ראש הישיבה בתיאור המצב: "הננו נמצאים, כולנו, בתוך מצב קשה, שלא זכור דוגמתו, בעיצומה של מכת מגֵפה קשה שפקדה את כל מדינות תבל, מבלי מְצוֹא לה עד כה שום מרפא, ותפילתנו לשוכן מרומים, אבינו מלכנו הסר מגפה זוּ מעלינו, והגן בעדֵנו, ושלח במהרה רפואה שלמה לחולי עמך".

הגר"ד הוסיף ופירט: "קשה המצב לכולם, אך במיוחד קשה הוא ללומדי התורה, שבעקבותיה של מגפה זוּ נשתבשו ונפגעו סדרי מערכת עולמם התקין, והם מתאמצים בכל כוחם לנווט את חיי עולמם, לימוד התורה, הישקעות בעמלה, וקיומה, וכל אורחות מֵישָׁרִים, בתוך מצב כה קשה וּמֵביך, מצב הַמְסַבֵּך ומפריע ניהול חיים תקנים לכל משמעותם.

"וקשה שבעתיים המצב לבני הישיבות יחיו, עֹמֶק הקשיים שנקלעתם בני הישיבות היקרים לתוכם, כל המיבנה המיוחד הלימודי והרוחני המשותף שחייתם בו עד עכשיו, עובר זעזוע קשה, מכל הבחינות, ולא פלא כי רבים רבים ביניכם נבוכים, ונפשכם מתחננת להצלה, לעידוד, לניווט, בדרך מישרים, בתהפוכות המצב, עם כל השלכותיו, שנכפה עליכם. קשה מאד מצבכם".

בשלב זה פונה הגר"ד לתלמידי הישיבות בתחינה ובקשה: "וקריאתנו לכם, לכם בני הישיבות היקרים, עמוד הלוּז של עמנו עם קדוש להשם, חִזְקוּ ואִמְצו, חזקו ואמצו והמשיכו, למרוֹת כל הקשיים והמפריעים בתפקידכם הקדוֹש להיות הלאה בני ישיבות לומדי תורה ובניה, בניה היקרים מפז, אתם הבסיס לכל עולמנו, המשיכו, למרות כל הקשיים, ועִמָם, להיות שקועים ומסורים ללימודה של תורה, מתעלים במעלותיה ודְבֵקים בכל ליבכם בה ובלימודה, המשׁיכו, המשיכו, לימדו והתעלו, וכל עולמנו יִתְעַלֶה ויתרומם עמכם. המשיכו במהלך חייכם, חיי בני תורה לכל משמעותם, תוך שמירה מושלמת, מדויקת וקפדנית, על הוראות הרופאים, וכאשר יוֹרוּכֶם רבותיכם שליט"א באהלי לימודיכם, הישיבות הקדושות, אל תסורו, ואל תסטו, ימין ושמאל".

את מכתבו סיים ראש הישיבה בברכה: "ובזכות לומדי התורה, המסורים ללימודה וקיומה, גם, ולמרות, בקושי המצב הזה שאנו שקועים בו, תקותנו ויִחוּלֵנו שיושיעונו מן השמים במהרה, וְ תוּסַר מעלינו מגפה רעה זו, וכל פגע רע, וכל מחלה, וכל מיני פורעניות, מעלינו ומעל כל בני בריתך, ונזכה לשבת שוב במהרה באהלי תורה להתמסר ולהגות בלימודה בשקט ושלוה, כמאז ומקדם, אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר