מגיפת הקורונה

הרב הראשי לשר הבריאות: "אין היגיון בהגבלות על בתי הכנסת"

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, נשא דברים בדיון בוועדת החוקה של הכנסת על ההגבלות בבתי הכנסת וטען כי אין היגיון בהגבלות וביקש שיקבעו תנאים הגיוניים • צפו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת; תמונה: Noam Revkin Fenton/Flash90)

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, נשא דברים באמצעות הזום בדיון המתקיים הבוקר (רביעי) בוועדת החוקה של הכנסת על ההגבלות בבתי הכנסת בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין.

בדבריו אמר הרב הראשי: "פניתי וביקשתי, אני ממש מבקש את שימת הלב: אינו דומה בית כנסת שיש שם 20 מקומות ישיבה ושם ההגבלה של 10 היא הגיונית, לעומת בית כנסת עם 300 מקומות ישיבה, ששם אין היגיון להגבלה.

"אני לא יודע להגיד אם יש מקום בארץ שיש בו שמירה על ההנחיות כמו רוב מוחלט של בתי הכנסת בארץ. עשרה אנשים בעזרת גברים, כאשר ישנו אדם ה-11, הוא עולה למעלה לעזרת נשים. שומרים על ההנחיות".

הרב לאו סיפר כי "כדי להשתמש באחד מבתי הכנסת בו אני מתפלל שם יש מחיצה, קורא בתורה עם ספר תורה על השולחן. העולה עומד מהעבר השני של המחיצה עם הפרדה מוחלטת".

הרב הראשי הוסיף כי "עם ישראל נערך לראש השנה ויום הכיפורים, אז באים אנשים רבים וחובה עלינו לעשות הכל כדי שימשיכו לבוא, במרחב הפתוח אסור שיהיה מוגבל ל-20 אנשים.

"תאכפו בצורה רצינית, אבל בבקשה קבעו תנאים ותבצעו אותם, כי עוד 45 יום נעמוד בראש השנה ואז מתפללים למגיפה של אהבת חינם וידידות בין אנשים עד אז מצאו בבקשה את הדרך לתת מענה נכון כדי שיכולים יהיו בני ישראל להתפלל בבתי כנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר