חמלה מסוכנת?

רון חולדאי: נאיר את בניין העירייה בדגל לבנון

ראש עיריית ת"א רון חולדאי כתב בציוץ בטוויטר כי הוא מתכוון להאיר את בניין עיריית תל אביב בצבעי דגל לבנון כאות הזדהות עם האסון בביירות אתמול ועורר תגובות רבות כנגדו (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בניין עיריית ת"א מואר בדגל הדרוזי, ארכיון (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי כתב היום (רביעי) בציוץ בטוויטר כי הוא מתכוון להאיר את בניין עיריית תל אביב בצבעי דגל לבנון כאות הזדהות עם האסון בביירות אתמול ועורר תגובות רבות כנגד המהלך שמזדהה עם מדינת אויב המכוונת בכל רגע נתון כמאה אלף טילים על ישראל.

"הערב נאיר את בניין העירייה בדגל לבנון", כתב חולדאי בציוץ. "האנושיות קודמת לכל סכסוך, וליבנו עם העם הלבנוני בעקבות האסון הנורא שפקד אותו".

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, מיהר להגיב לציוץ ותקף את חולדאי: "לבנון היא מדינת אויב באופן רשמי, זאת עבירה פלילית להניף דגל אויב!". נתניהו הצעיר לא הסתפק בכך וכתב ציוץ משלו, ברוח דומה לתגובה: "הנפת דגל מדינת אויב היא עבירה פלילית!!!!".

לצד תגובת בנו של ראש הממשלה, נרשמו תגובות התנגדות נוספות לציוץ של חולדאי מהצד הימני של המפה הפוליטית. חברת הכנסת איילת שקד תקפה את חולדאי: "במדינה מתוקנת, הצבע הכתום היה צובע הערב את בניין עיריית תל אביב כתזכורת לגירוש מגוש קטיף. במקום זה קיבלנו דגל של מדינת אויב. עולם הפוך ראיתי".

גם העיתונאי שמעון ריקלין לא חסך ביקורת חריפה מהמהלך והפציר בראש העיר להתמקד בדברים אחרים. "איש לא הסמיך אותך לדבר בשם שלנו", כתב. "תתמקד בניקוי הזבל ופיתוח העיר. ובמיוחד תחשוב איך יוצרים רצף צל למי שמבקש ללכת".

אתמול, עם היוודע דבר האסון בו נהרגו עשרות ונפצעו מאות בני אדם, האירו במצרים את הפירמידות עם דגל לבנון. גם בדובאי הואר מגדל הבורג' חליפה המפורסם בצבעי דגל לבנון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר