הוועדה מגנה

מהומה במירון: המתפללים פרצו לתוך הציון

המחסומים שהוצבו ליד ציון הרשב"י במירון, במטרה למנוע את כניסת המתפללים למקום, ולהגביל לפי המספר המאושר בהתאם להגבלות הקורונה, נפרצו על ידי המתפללים (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)

מהומה התרחשה הבוקר (רביעי) באתרא קדישא מירון לאחר שעשרות מתפללים ניסו לפרוץ את מחסומי הכניסה למתחם ציון הרשב"י, דבר שגרם לעימות של ממש בין הסדרנים ואנשי האבטחה לבין המתפללים.

אחד מעדי הראיה מספר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי המתפללים כעסו בשל העובדה שנאלצו להמתין זמן רב מידי על מנת להיכנס פנימה, וכי בסופו של דבר לאחר כמה דקות של דחיפות וצעקות המצב בשטח נרגע.

בעקבות המהומות הוציאו בוועדת החמישה - הוועדה שמנהלת את מתחם ציון הרשב"י הודעה מיוחדת לציבור העולים למירון כשהם מבקשים מכלל הציבור להישמע להוראות הסדרנים ואנשי האבטחה.

בהודעה נכתב כי "הוועדה פונה לקהל האלפים הפוקד בימים אלו של 'בין הזמנים' את קבר הרשב"י, לפעול לפי הוראות הסדרנים בכלל וההוראות שנקבעו בעקבות הקורונה בפרט, על מנת שתתאפשר התפילה בצל הקורונה, תוך שמירה על בריאות הפוקדים את האתר הקדוש".

עוד נכתב כי הועדה מגנה את האלימות של בודדים כנגד הסדרנים,אשר פעילותם עלולה לסכן את המשך פתיחת האתר ופונה לכל הגורמים להטות שכם כדי לאפשר תפילה במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר