תכנית 'המבדיל'

למה לא חייבים להיות 'מייבינים' כדי ליהנות מיין טוב? צפו

ארי גוטהלף, 'איש היין', מתארח בתכנית 'המבדיל' עם זלמן שטוב כדי לשוחח על סודות היין: למה שותים אותו עם בשר והאם ניתן ליהנות גם מיין שעולה עשרות שקלים • צפו בהבדלה ובשיחה (מעניין)

(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

בשבועות האחרונים החל בציר הענבים, בדרך אל בקבוקים בשלל צבעים, והשבוע מתארח בתכנית ארי גוטלהף, שמנסה לעשות קצת סדר בתהליך הארוך והמרתק.

בציר הענבים הינו תהליך עדין מאוד, ובזמן הזה של הבציר היייננים נמצאים עם יד על הדופק, כיוון שהבציר מושפע רבות ממזג אוויר ומבשלות הענבים, כך שפעמים רבות בערב הקודם לבציר מתקבלת החלטה שמחר בבוקר בוצרים, ואנשי היקב מוכרחים לארגן אנשים שיבואו לבצור, לעיתים גם משפחות.

גוטהלף מספר על חווית היין, "אומרים שבדרך כלל המבינים ביין הם מתנשאים, כיוון שישנם כל כך הרבה פרטים ביין, אך למעשה היין הוא כמו אדם קטן המושפע כל כך בקלות, כך שבאמת יש הרבה מה לדעת בשונה מפירות אחרים, המושפעים הרבה פחות".

ישנם כרמים בצרפת הידועה בכרמיה, שבעיתות קרה מדליקים מדורות גדולות על מנת שהענבים לא ייפגעו. במקומות אחרים מכנסים את העצים על מנת שלא יקבלו יותר מידי שמש.

בארץ אפשר למצוא זנים שבמקום אחד יצאו בצורה אחת ובמקום אחר יצאו אחרת, כתוצאה מתנאי מזג אוויר שונים. כשהשמש מחממת את הענבים, הם הופכים לסוכריים יותר, מה שהופך אותם למתוקים יותר, ולכן כל יינן בונה לעצמו מטרה, כיצד הוא רוצה שהיין שלו יצא, דבר זה משפיע רבות על כל התהליך.

למעשה, ככל שתעשיית היין בישראל גדלה, ואנשים צורכים יותר יין, מקומות נוספים הופכים לכשרים, כך גם ביקבים ברחבי העולם, המשקיעים מאמצים על מנת שיהודים שומרי תורה ומצוות יוכלו לצרוך אותם.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב.

צפו בהבדלה והראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר