בעקבות הפיצוץ

מפגינים 'תלו את נסראללה'; חיזבאללה: 'אין לנו נשק בנמל'

נשיא לבנון הפתיע כאשר אמר כי ייתכן והפיצוץ בנמל נגרם כתוצאה מחבלה מכוונת או ירי של טיל • בארגון הטרור הלבנוני מכחישים כל קשר לאירוע - אך המוני מפגינים זועמים יצאו לרחובות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

אלפי תושבים זועמים מפגינים בשעות אלו ברחובות ביירות במחאה נגד השלטון, וזאת ארבעה ימים אחרי הפיצוץ שהחריד את נמל ביירות, גרם למאות הרוגים ואלפי פצועים.

המפגינים ניסו לפרוץ לבניין הפרלמנט ונהדפו באלימות על ידי כוחות הביטחון. לפי ארגוני הרפואה, למעלה ממאה מפגינים נפצעו, רבים מהם נזקקו לפינוי לבתי החולים.

המוחים טוענים לשחיתות שלטונית, וזאת בצל המצב הכלכלי הקשה שפקד את המדינה. הפיצוץ בנמל, הביא להתפרצות המחאה ההמונית.

בין היתר, קראו קריאות נגד ארגון טרור חיזבאללה, שהפך לשותף בכיר בממשלה. הם נשאו את דמותו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה מקרטון - על חבל תלייה.

ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, אמר היום כי הדרך היחידה לצאת מהמשבר אליו נקלעה המדינה היא באמצעות הקדמת הבחירות לפרלמנט.

נשיא לבנון מישל עאון, הפתיע ביום שישי כאשר אמר כי הוא אינו שולל מעורבות חיצונית שגרמה לפיצוץ האדיר בנמל - באמצעות מטען חבלה או שיגור טיל למקום.

"הסיבה לפיצוץ עדיין לא ידועה. החקירה מתמקדת במספר כיוונים. ראשית - איך החומר נכנס ואיך והוא אוחסן. שנית - אם הפיצוץ היה תוצאה של רשלנות או של תאונה. ושלישית - לגבי האפשרות שמדובר בהתערבות חיצונית".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר כי מדובר ב"טרגדיה", והכחיש כי לארגונו היה מקום אחסון של כלי נשק בנמל ביירות.

"משימתו העיקרית של חיזבאללה היא התנגדות", אמר, "אנחנו לא מכירים את נמל ביירות. זה לא באחריות שלנו. אנחנו מכירים את נמל חיפה טוב יותר".

"אני מודיע כאן באופן גלוי, ישיר, נחרץ, סופי, שאין לנו כל נשק בנמל, בשום פנים ואופן, לא מחסן ולא שום דבר אחר, לא עכשיו ולא בעבר. לא נשק, לא פצצה, לא אמוניום, לא כדור, לא תחמושת – שום דבר".

גם נסראללה טען כי ייתכן והפיצוץ נגרם ממעורבות חיצונית. "גם אם הפיצוץ היה מכוון - יש פה רשלנות. לא משנה מה היה הגורם לפיצוץ: פצצה, תקלה, שריפה או תקיפה אווירית, השאלה היא מה עשו אותם חומרים במחסן במשך שש שנים. הדרך שבה ההנהגה תטפל במחדל היא גורלית".

לסיום אמר, "אנחנו קוראים למצות את הדין עם האשמים ולהעניש אותם באופן החמור ביותר, וללא הקלות, בלי קשר לשיוך העדתי או הדתי שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר