ברח, נתפס, נרצח

הישראלי שי דהן נרצח במהומה בכלא באקוודור

לאחר שנמלט מהכלא בפנמה ונעצר אחרי שנתיים של מצוד, הישראלי שי דהן נהרג במהומות שפרצו בכלא באקוודור, לאחר שהסתבך בפרשה חדשה. חברו לתא - נפצע באורח קל (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דהן לאחר מעצרו (צילום: הרשויות באקוודור)

שי דהן, אזרח ישראלי שעצור בכלא באקוודור בשל עבירות הונאה, נהרג בסוף השבוע במהלך מהומות בבית הסוהר. ישראלי נוסף שהיה איתו בתא בשם אורן שיינמן נפצע קל.

לפי הדיווחים באקוודור, דהן נהרג מחפץ קהה בזמן ששהה בתא שבו מוחזקים אזרחים זרים. המקרה אירע חמישה ימים אחרי שפרצו מהומות אחרות בכלא, שבהן נהרגו 11 אסירים. 13 אסירים וחמישה סוהרים נפצעו. הרשויות באקוודור חוקרות כיצד נכנסו התוקפים לתא של העצורים הישראלים.

אורן שיינמן מפונה לבית החולים (צילום: מתוך טוויטר)

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "אזרח ישראלי אחד נהרג לפנות בוקר באקוודור ואזרח ישראלי אחר נפצע קל, במהלך מהומות בבית כלא מקומי. האירוע הטרגי נמצא בחקירת הרשויות המקומיות. הודעה נמסרה למשפחת הנפטר בישראל. שגרירות ישראל בקיטו והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ, מלווים את המשפחה בשעתה הקשה".

לדהן רשימת עבירות הונאה בכמה מדינות במרכז אמריקה, הוא נמלט מהכלא בפנמה לפני כשנתיים, לאחר שנעצר בעקבות הונאה של מכירת דירות שבבעלותו כמה פעמים. הוא הצליח לברוח מהכלא לאחר ששיחד את מפקד המשטרה, מנהל בית הסוהר וסגניו בחצי מיליון דולר במזומן.

לפי עדויות שפורסמו לאחר בריחתו מפנמה, הוא נמלט לבואנוס איירס ונטמע בתוך הקהילה היהודית הגדולה במדינה, תוך שהוא מתחזה לחוזר בתשובה.

נגד דהן היו צווי מעצר הן בארצות הברית והן בפנמה. הוא נחשב לאחד האסירים הנמלטים המבוקשים בפנמה, שהגדירה אותו לאחר הבריחה "פושע מסוכן", ועבור תפיסתו הבטיחה פרס של 10,000 דולר. שישה בני אדם נעצרו לאחר הבריחה בחשד שסייעו לו.

לפני כחודשיים נעצר דהן באקוודור לאחר שניסה להונות את המדינה במכירת מסכות מגן וערכות לבדיקת קורונה כשהוא מתחזה לאיש מנהל אכיפת הסמים.

לפי החשד, בעסקה למכירת ערכות קורונה מזויפות, היה מעורב גם חקובו בוקראם, בנו של נשיא אקדוודור לשעבר, עבדאללה בוקראם. הפרשה, מסעירה את המדינה ולפי הדיווחים, דהן ושיינמן היו אמורים להעיד בימים הקרובים נגד בני משפחת בוקראם.

בעקבות הדיווחים, צייץ עבדאללה בוקראם, נשיא אקואדור לשעבר: "דיברתי לפני כמה ימים עם אחד הישראלים, והוא אמר לי שרוצים לרצוח אותם, הוא שאל אותי אם זה אנחנו. אמרתי לו שזה לא אנחנו - וזה הממשל. הממשל רוצה לרצוח אותו כדי לסבך עוד יותר את המשפחה שלי, בחיים לא היינו עושים דבר כזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר