הפתרון לתחלואה באלעד?

גמזו: 'שלא ייצאו מהבתים'; פרוש: 'שוטרים יקרעו להם את הצורה'

שיחה בין ראש העיר אלעד לפרויקטור הקורונה נחשפה, ומגלה כי בעירייה טענו שבגלל הסגר, אנשים לא נבדקו - והעירייה לא יכלה לעצור את המדגרה בעיר • פרוש הציע: "יש פה צבא. נקנוס" (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ישראל פרוש (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

בגלל הסגר על העיר אלעד, אנשים הפסיקו להיבדק מקורונה - מה שהוביל לעליה במספר החולים בעיר. כך עולה משיחה של ראש העיר ישראל פרוש, פרויקטור הקורונה רוני גמזו ובכירים נוספים בעירייה.

הקלטה השיחה, נחשפה לראשונה בחדשות 12. השיחה הוקלטה במהלך הסיור שערך גמזו בערים האדומות, מיד אחרי שמונה לפרויקטור הקורונה.

יוסי מזרחי כתב בחדשות 12 כי "מההקלטות עולה שגם עכשיו, חמישה חודשים מפרוץ המגפה, המדינה עדיין לא מצאה את הדרך לסייע לאוכלוסייה החרדית בהתאם לצרכיה".

במענה לתהיית גמזו מדוע יש עליה במספר החולים בעיר מאז הסגר, השיב נציג העירייה כי "עד לימי הסגר כל חולה במערכת החינוך שלחנו לבדיקה וגילינו את כל החולים הא-סימפטומטיים".

"שבועיים אחרי זה אנשים הפסיקו לעשות בדיקות והדביקו בתוך הקהילה במהלך הסגר. ברגע שהפסיקו לעשות בדיקות לא יכולנו לסגור מעגלים".

גמזו ציין כי מדובר היה בסגר נושם, ועל כך השיב נציג העירייה "עמדו לך 400 איש בתחנת אוטובוס ביציאה מהעיר. הרגשנו שדווקא המגבלה גורמת לצפיפות, מעין חממה של חולים". בהמשך הוסיף כי הסגר יצר מדגרה.

פרויקטור הקורונה אמר במהלך השיחה לראש העיר ישראל פרוש: "מבחינת האפקט אני הייתי רוצה שלא יצאו מהבית".

ישראל פרוש: "אני אענה לך. אנחנו העירייה יודעים להיות במצב שנועלים אנשים בבתים ולוקחים להם את המפתחות".

גמזו: "אז למה לא עושים את זה?".

פרוש: "כי מי יקנה להם את האוכל? מי ייתן להם כל מה שצריך? זה משפחות של עשרה ילדים".

גמזו: "זאת פעולה שפיקוד העורף יכול לעשות".

פרוש: "ביום שאתן לך את הרשימה של כל בני המשפחה ותכניס לי אותם לבידודים הוא יידע לפעול מולם. יש לי שוטרים פה, הם יקרעו להם את הצורה. יש פה צבא, הם יודעים לעשות את העבודה. קנס של 3,000 שקל למשפחה והם לא יוצאים מהבית".

בחלק האחרון של השיחה שנחשפה חדשות 12, מגלה פרופ' גמזו כי מחדל החקירות האפידמיולוגיות משפיע יותר על החברה החרדית, שכן מספר החולים בתוך המשפחה עולה בקצב מהיר יותר.

פרוש תמה: "כשבן אדם חולה, לוקח יום עד שהוא מקבל את הבדיקה, יום אחד, והדביק את הילדים. שנים עד שמקבל חזרה את התשובה, עוד 48 שעות, בארבעת הימים האלה הוא הדביק את כל הבית. אם יש לך 549 חולים, ובממוצע במשפחה יש פה 7, אך יש לי רק 253 מבודדים? הבן אדם חולה, איך המשפחה שלו לא מבודדת?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר