שירת לבו של בן הישיבה

הפתק המצמרר של שמואל גליק ז"ל: 'יש משגיח ממרומים'

על פתק קטן, ירקרק ומקומט, שנמצא במכנסיו - זמן קצר לאחר התאונה הקטלנית שכיבתה את פתיל חייו, העלה שמואל אהרן גליק ז"ל את המיית נפשו הסוערת, על החיים, המהלכים והאמונה (חדשות)

שמואל אהרן ז"ל והפתק (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

"בחיי היומיום צריך לתכנן מהלכים, לפעמים קשים ולפעמים קלים", במילים מצמררות אלו, הביע בן הישיבה, הבחור החשוב שמואל אהרן גליק ז"ל, את רחשי לבו, על החיים ועל האמונה, בכתב ידו על פתק קטן, ירקרק ומקומט.

הפתק, ובו המילים שביטאו את המיית נפשו הסוערת, נמצא במכנסיו, זמן קצר לאחר התאונה הקטלנית, שהתרחשה שעה שרכב על אופניו ברחוב סולם יעקב בשכונת רמות בירושלים.

ההתנגשות בחזית הרכב, בסיבוב שמסתיר את טווח הראיה, לא הותירה לו סיכוי. מאמצי ההחייאה כשלו ומותו נקבע על-ידי רופאי בית החולים.

וכך כתוב שמואל ז"ל בפתק המצמרר:

בחיים היומ-יומיים
צריך לתכנן מהלכים
לפעמים קשים
ולפעמים קלים
לפעמים מתוחכמים
ולפעמים פשוטים
אבל שתמיד יהיו ברורים
שיש משגיח ממרומים
כך גם במשחקים
כאשר יש שני מתמודדים

"דברים אלו שכתב שמואל זכרונו לברכה", מספר ל'כיכר השבת' אחד ממכריו, "כמו גם הפתק שכתב להוריו, מתחברים להספדו של ראש הישיבה ר' שלום בער סורוצקין בהלוויה, הוא אמר ש'התחושה של 'קרבת אלוקים' היתה ניכרת מאד על פניו', זה ממש ככה, זה בא לידי ביטוי גם בפתק הזה".

כזכור, אתמול, נחשף ב'כיכר השבת' התיעוד האחרון של שמואל ז"ל, שעה קלה לפני התאונה הקטלנית. היה זה באירוע משפחתי מצומצם שנערך בבית - לפי ההנחיות, יחד עם קומזיץ ושירי רגש, לשמח את החתן והכלה.

שמואל אהרן ז"ל עמד מעליהם והוביל את שירי הנשמה. לבסוף, רגע לפני שיצא מהבית, נעמד לתמונה המשפחתית, התמונה האחרונה.

הקמוזיץ עם שמואל אהרן ז"ל, שעה קלה לפני התאונה (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

"לא היה שום דבר שהזיז אותך מהמשך קיום הזמן כרגיל", ספד הגרש"ב סורוצקין בהלוויה, "בין בהתמדה, בין בחסד ובין בהתנהגות מאירת פנים לכלל החברים, ולמרות כל הקשיים שכולנו עוברים בחודשים האחרונים".

שמואל אהרן ז"ל, בתמונה האחרונה (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

כפי שדיווחנו, שמואל אהרן ז"ל, בן 17 בלבד, רכב על אופניו ברחוב סולם יעקב בשכונת רמות בירושלים, ולאחר חצות הלילה הוא נפגע אנושות מרכב פרטי. הוא סבל מפגיעה רב מערכתית והיה ללא דופק וללא נשימה. כוחות ההצלה שהוזעקו לזירת התאונה העניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים 'שערי צדק' - תוך כדי פעולות החייאה, אך שם נאלצו לקבוע את מותו.

המנוח ז"ל הוא בנו של יבלחט"א הרב חיים זבולון גליק - מחשובי התושבים בשכונת רמות, שנחשב לאחד מבני העלייה בישיבת 'עטרת שלמה' בראשון לציון ומגדולי המתמידים בבית המדרש 'שערי תבונה' בשכונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר