10 טיפים לצביעת בית נקייה ומדויקת

אז החלטתם לצבוע לבד את הבית? צודקים. זה הרבה יותר כיף ומשתלם. כדי שתוכלו לחסוך זמן וכסף וגם ליהנות מתוצאה יפה בסוף העבודה, טמבור מגישה לכם 10 טיפים שיעזרו לכם להגיע לצביעה נקייה ומהירה (שיפוץ הבית, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חשבתם שצביעת קיר מסתכמת בגלגול רולר בצבע והעברה על הקיר? אומנם המשימה פשוטה יחסית, אבל כדי לבצע עבודה מהירה ויפה ולהימנע מלכלוך מיותר, כדאי שתכירו כמה טיפים וכלים שיהפכו את המשימה למוצלחת ואת הקיר לכזה שתוכלו להתגאות בו.

1.הכינו את הקיר

צביעה טובה מתחילה בהכנה נכונה של המשטח שאתם רוצים לצבוע. מתכננים צביעת קיר? לפני שאתם בכלל מחזיקים את המברשת, התחילו במילוי סדקים וחורים, בשיוף ובניקיון הקיר. אומנם זה שלב שיכול להיות מתיש ומייגע, אבל זה השלב החשוב ביותר בדרך לצביעה מוצלחת, הוא מבטיח היקשרות טובה של הצבע לקיר ותוצאות שיחזיקו מעמד וייראו טוב לאורך זמן.

2.מסקינג טייפ לצביעה

כדי לשמור על ניקיון האזורים שלא אמורים להיצבע (הפאנלים, המתגים והמשקופים לדוגמה), הדביקו מסקינג טייפ לצביעה בגבול האזור שאתם רוצים לצבוע. כדי להוריד בקלות את המסקינג טייפ אחרי הצביעה, חכו לייבוש מלא, 24 שעות לפחות, ואז השתמשו בסכין יפנית כדי להסיר אותו. חתכו פס דק בגבול שבין המסקינג טייפ לקיר ומשכו בעדינות את המסקינג טייפ בזווית של 45 מעלות.

3.הגנו על הרצפה והרהיטים

לפני שאתם מתחילים לצבוע, ודאו שאתם מגנים היטב על הרצפה ועל הרהיטים שבחדר מפני טפטופי צבע. אפשר לפרוש עיתונים, יריעות ניילון גדולות (היזהרו לא להחליק!) או יריעה גדולה של בד קנבס, שסופגת היטב את טפטופי הצבע ואפשר להשתמש בה שוב ושוב לאורך שנים.

4.השקיעו במוט הארכה לרולר

השאירו את הסולם במחסן וקנו במקומו מוט הארכה לרולר. היום ניתן למצוא בשוק מוטות הארכה באורכים שונים. ודאו שאתם קונים אורך מספק ביחס לגובה התקרה שלכם. מוט הארכה כזה יאפשר לכם לצבוע ברולר פס שלם מהרצפה עד התקרה בקלות, כדי שהצביעה תצא מושלמת וללא סימני חפיפה.

5.כסו את מגש הצבע

כדי לחסוך בזמן הניקיון אחרי הצביעה, כסו את מגש הצבע בכמה שכבות של נייר אלומיניום לפני השימוש. הטריק הזה יעיל במיוחד אם אתם משתמשים בכמה צבעים שונים. כשאתם מסיימים צבע אחד, החזירו את השאריות אל הפחית וכסו את המגש בנייר אלומיניום חדש.

6.ערבבו את פחיות הצבע הקטנות בדלי אחד גדול

כשקונים כמה פחיות צבע באותו הגוון, הגוון עלול להיות שונה מעט מפחית לפחית. אם תסיימו פחית אחת ותפתחו פחית חדשה באמצע צביעת הקיר, ההבדל הקל הזה עלול להיות מורגש. ערבבו את פחיות הצבע הקטנות בתוך דלי גדול כדי להימנע מהבעיה. תמיד תוכלו למזוג את השאריות בחזרה לפחיות הקטנות.

7.שמרו על שולי הפחית נקיים

מומלץ לשמור על שולי פחית הצבע נקיים, כדי לאפשר סגירה ופתיחה חוזרות ללא מאבק עם הפחית. כיצד תעשו זאת בפועל? אחרי שפתחתם את הפחית, בעזרת פטיש ומסמר גדול חוררו כמה חורים בחלק העליון של שולי הפחית (בדיוק במקום שבו המכסה מתיישב על השוליים). כשהצבע ייזל הוא לא ייאגר בשוליים, אלא ייזל חזרה פנימה.

8.התחלת הצביעה

התחלת הצביעה נעשית כמעט תמיד בעזרת מברשת סביב הפינות והמשקופים. אם לאחר מכן פשוט תמשיכו לצבוע את שאר הקיר בעזרת הרולר, רוב הסיכויים שההבדל בין הטקסטורות של המברשת ושל הרולר יהיה מורגש. כדי לוודא שהטקסטורה הסופית תהיה אחידה, צבעו בעזרת מברשת את הקצוות ומייד העבירו רולר קצה (רולר קצר יותר), לפני שהצבע מתייבש על הפינות. ודאו שאתם משתמשים ברולר בעובי זהה לרולר שבו אתם משתמשים לצביעת שאר הקיר. כשסיימתם, העבירו את הרולר קרוב ככל האפשר למשקוף או לקיר השני, בלי שייגע בהם.

9.לצבוע בלי להשאיר סימנים

החלק החשוב ביותר של הצביעה מתחיל עכשיו. כדי לא להשאיר סימני חפיפה (הפסים שנגרמים משכבות לא אחידות של צבע), צריך לדעת איך להשתמש נכון ברולר. התחילו בפינה אחת וגלגלו את הרולר כל הדרך עד לקצה השני של הקיר (מלמטה למעלה). אם השארתם אזור עם שכבת צבע עבה מדי, עברו עליו שוב עם הרולר. אל תתנו לרולר להישאר כמעט ללא צבע, טבלו אותו בצבע לעיתים קרובות, כדי שתמיד יהיה רטוב. הקפידו לצבוע כשהחלק הפתוח של מסגרת הרולר פונה לאזור שכבר נצבע.

10.רוצים לעשות הפסקה ללילה?

התעייפתם, אבל עדיין לא סיימתם את המלאכה? במקום להתחיל לשטוף את המברשות והרולרים, עטפו אותם היטב בניילון נצמד וודאו שהעיטוף אוטם אותם היטב. הניחו את המברשות והרולרים העטופים בתוך המקרר, כך הצבע לא יתייבש במהלך הלילה. כשאתם רוצים לחזור לצבוע, הוציאו את הכלים מהקירור כחצי שעה לפני תחילת העבודה, כדי שיחזרו לגמישות ויהיו מוכנים לשימוש.

בהצלחה!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר