בקריאה ראשונה

אושרה הצעת החוק לדחיית אישור התקציב

56 חברי כנסת תמכו, בעוד 41 התנגדו להצעת החוק של סיעת 'דרך ארץ' לדחיית תאריך אישור התקציב, זאת כדי לאפשר את המשך המגעים ומניעת בחירות רביעיות (פוליטי)

ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי), בקריאה טרומית את הצעת החוק של השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר מסיעת דרך ארץ על דחיית אישור תקציב המדינה לחודש נובמבר. ההצעה תאפשר את המשך המגעים להבאת תקציב ותמנע לבינתיים בחירות. 56 חברי כנסת תמכו בהצעה, בעוד 41 התנגדו. ההצעה צריכה לעבור בקריאה שנייה ושלישית וסביר להניח שהיא תאושר.

החשש כעת הוא שאי הגעה לתקציב מוסכם בין הליכוד לכחול לבן יביא לבחירות רביעיות בתוך שנה וחצי, דבר שאף אחד לא רוצה וגם קופת המדינה לא תשמח לעמוד בהוצאה נוספת. בליכוד דורשים תקציב חד שנתי אך בכחול לבן מעוניינים דווקא בתקציב דו שנתי שישמור על היציבות השלטונית ויאפשר לגנץ להחליף את נתניהו בצורה רגועה יותר.

ח"כ האוזר אמר בהצגת הצעת החוק, כי "רק לפני 88 ימים עמדנו כאן כולנו והתחייבנו לשים את המחלוקות בינינו בצד. התחייבנו בפני אזרחי ישראל לעבוד יחד אל מול מגפה, אל מול אתגר שמדינת ישראל מעולם לא התמודדה מולו. נדמה לי שהיום, בחודש אוגוסט, אנחנו מבינים את גודל האתגר".

האוזר אמר עוד: "הבטחנו והבטחנו והציבור שואל אותנו היום 'לאן נעלמו אותן הבטחות של המערכת הפוליטית כולה?'. אני מניח היום הצעת חוק שמאפשרת לכולנו, על שלל סיעות הבית, להישיר מבת לציבור, לא לצפות שישפיל את עיניו, ולהגיד 'כן, אנחנו ממשיכים במתכונת הפוליטית הראויה כדי להיאבק באתגר העומד בפנינו שאיתני הטבע הציבו בפנינו'.

האוזר תקף את האופוזיציה ואמר: "ממשלת האחדות היא הפתרון הטוב ביותר בנסיבות מולן מתמודדת מדינת ישראל והיא הפתרון היחיד אגב שיהיה לאחר בחירות שאתם משום מה מבקשים לקיים ולהביא אלינו. הייתי משווה את סכנת הבחירות שמחרפת מעל ראשינו לגל שלישי. המכה שתחטוף ישראל בבחירות היא בלתי נסבלת, זה טירוף הדעת. במו ידינו אנחנו עלולים לקדם נגיף חוסר יציבות שיאיים על ישראל".

סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) השיב בשם הממשלה: "אני רוצה לברך על היוזמה של האוזר. אנחנו מוקפים סוכני אנרכיה, אנחנו מוקפים אנשים שרוצים לראות הידרדרות של המצב בישראל בלי טיפת אחריות. פעם אחר פעם רוצים בחירות בלי שמץ של אחריות, המצב מידרדר. אזרחי ישראל נאנקים תחת המתקפה של הקורונה והם רוצים פתרונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר