הוארך מעצר החשוד

בית המשפט דן: סכסוך בחסידות או תקיפה אכזרית של נער?

השופט לא השתכנע מטענתו של עצור כי תלונה שהגיש נגדו נער חרדי שהותקף על ידו באכזריות היא עלילה הקשורה לסכסוך פנימי בחסידות אליה הוא משתייך, והאריך את מעצרו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (רביעי) את מעצרו של תושב ירושלים בן 21, החשוד כי תקף נער חרדי באכזריות, כשבמהלך הדיון עלתה טענת העצור כי זו הפללה בשל סכסוך פנימי בחסידות אליה הוא משתייך.

תחילה הגיש נציג המשטרה רס"ב אבי שבתאי את בקשת הארכת מעצרו של החשוד בארבעה ימים, ותיאר: "ב-03.08 קיבלנו תלונה מקטין בן 17 כי המשיב פגש בו באקראי, יום קודם לכן, שוחח עמו ולקח אותו לביתו באמתלה כלשהי כשאמר לו שיתן לו פאקט של סיגריות".

בבית החשוד, פירט שבתאי, החלה הזוועה, כש"המשיב היכה את המתלונן, ואז איים עליו" ותקף אותו באכזריות רבה. "מצלמות אבטחה זיהו את המשיב, הוצאו לו צווי מעצר וחיפוש, אתמול נעשה חיפוש בביתו ונתפסו שם מוצרים התואמים לתיאור אותו נתן המתלונן".

בשלב זה גילה נציג המשטרה: "קיבלנו תמונה נוספת מה-22.07, על אירוע דומה". בעקבות כך החשוד נחקר לגבי שני המקרים, "והכחיש כי קורבן כזה או אחר היו בביתו. לאחר סיום חקירתו, התקבלו ממצאים פורנזיים - שבפני בית המשפט - וטרם הוטחו במשיב, המחזקים את החשד הסביר נגדו".

כאן עבר הדיון לשמיעת טענותיו של עו"ד גבי טרונשבילי, בא כוחו של העצור, שבין טענותיו סיפר: "עצם העובדה שהמשיב עצמו סותר באופן כל כך מוחלט וגורף, וטוען - לפחות ממה שאמר לי - להפללה בעקבות סכסוכים מסוימים שקשורים בחסידות שלו, מחזקת את הספק אם האירוע התקיים ומה אופיו של הזיהוי במקרה הזה".

"ככל ובוצעה 'עבודת בילוש' מצד הקורבנות, שבאו באופן די ברור למשטרה, סוג של ראיות סגורות, זה רק מחזק את הספקות שמעלה המשיב ביחס לאפשרות שאולי באמת מנסים להעליל עליו", הדגיש עורך הדין.

בתום שמיעת טיעוני הצדדים הודיע השופט ירון מינטקביץ', סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים: "עיינתי בחומר החקירה, ועולה ממנו כי קיים חשד סביר ברור ביחס לשני האירועים".

"ישנן פעולות מהותיות בתכנית החקירה ששחרור המשיב עלול להביא לשיבושן. אוסיף על כך, כי אופי החשדות מקים עילת מעצר עצמאית של מסוכנות ברף גבוה", נימק השופט והכריע: "לאור אלה, ובשים לב לכך שחלק מימי המעצר המבוקשים חל בשבת ועדים לפרשה הם מהמגזר החרדי, אני נעתר לבקשה במלואה ומורה על הארכת מעצר המשיב עד ה-16.01".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר