גזענות נגד יוצאי רוסיה?

הנאום שעורר סערה: 'התרעמתי בשל ההסתה נגד החרדים'

"אתה עדיין עולה חדש עם מבטא רוסי כבד", אמר סגן השר יצחק כהן לחה"כ אלכס קושניר, ועורר סערה • בישראל ביתנו ניצלו את ההזדמנות כדי לתקוף, אך כהן הזכיר מי הסית נגד מי (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת)

נאומו של סגן השר יצחק כהן מש"ס, שתקף את ח"כ אלכס קושנר מישראל ביתנו, ממשיך לעורר סערה במערכת הפוליטית, כאשר יש הטוענים כי מדובר בגזענות נגד העולים מברית המועצות.

"לא התכוונתי חלילה לפגוע בעולים או בדוברי הרוסית עם או בלי מבטא, לכולנו היה מבטא. אם פגעתי, אני מתנצל", הגיב כהן בשיחה עם יניר קוזין.

בתגובה לניסיון של 'ישראל ביתנו' להציג כביכול מדובר בגזענות והסתה חרדית נגד העולים מברית המועצות, הזכיר כהן את סרטוני ההסתה החמורים של המפלגה נגד הציבור החרדי.

לדבריו, "הסרטונים שח"כ קושניר ואחרים מפרסמים בשפה הרוסית ברשתות החברתיות מלאות בהסתה נגד הציבור החרדי ובאמירות פוגעניות מאוד. על כך התרעמתי".

קושניר עצמו הגיב, "כשמסתיימים טיעונים עניינים לגופו של עניין, החברים מהמפלגות החרדיות תוקפים לגופו של אדם. אני עולה חדש, אבל הספקתי לשרת את המדינה ואני אמשיך לשרת את המדינה, אני איאבק על חופש ושוויון על אפם וחמתם של דרעי, גפני, וליצמן ושות'".

ח"כ עודד פורר, ממפלגתו של קושניר, צייץ: "כפי שאמרתי לגפני, הדברים נכונים גם לח"כ יצחק כהן: מוטב שתקפידו על הדברים שיוצאים לכם מהפה, לפחות כפי שאתם מקפידים על הדברים שנכנסים לכם לפה".

שרת העליה והקליטה ח"כ פנינה תמנו שטה אמרה בתגובה: "‏להיות עולה חדש זו גאווה! להיות עם מבטא רוסי או כל מבטא אחר זו לא בושה! זה לא הופך אף אדם לפחות ישראלי. אין מקום להתייחסות מזלזלת על רקע מוצא כלפי אף עולה".

"וויכוח קשה ככל שיהיה יש לנהל אותו עניינית ולא עדתית, בטח לא בכנסת ישראל שמכילה בתוכה ייצוג של כל חלקי החברה הישראלית", הוסיפה השרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר