איש הנדל"ן ביקש היתר

אחרי רוזנברג: גם חתנו של מרדכי בן דוד מתעניין ב'אל על'

מאיר גורביץ', איש עסקים ישראלי - וחתנו של גדול הזמר החסידי, הגיש למזכירות חברת התעופה הלאומית של ישראל בקשה להיתר החזקה, על מנת שיוכל לרכוש מניות של חברת אל על (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: מנדי הכטמן, דוברות זק"א)

מלבד אלי רוזנברג, האברך החרדי מירושלים, המתמודד על קניית חברת התעופה הלאומית אל על, אתמול (שלישי), הצטרף מועמד חרדי חדש בשם מאיר גורביץ'.

גורביץ', באמצעות עורך דינו, הגיש אתמול לאל על בקשה להיתר החזקה - תנאי מקדים לרכישות המניות של חברת אל על. הבקשה הועברה לרשות החברות הממשלתיות.

לפי דיווח ב'גלובס', הוא עדיין לא העביר הצעת מחיר. מקורב אליו הסביר כי החברה מוגדרת על ידו כ"מעניינת", והוסיף כי הוא מעוניין ברכישה למרות שברור לו כי היא לא תניב לו הכנסות בתקופה הראשונה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי גורביץ', הוא איש עסקים חרדי וותיק, שהתגורר בקהילה החרדית בלונדון וכיום בארה"ב. ושוהה לעתים קרובות בביתו שבסביון, ושימש בעבר כנשיא ארגון זק"א.

בביקור בישיבת חברון, לפני שמונה שנים

אמנם, עסקיו כיום, אינם מרוכזים בישראל, אלא באנגליה וארה"ב. יחד עם זאת, הוא כעת מעוניין להשקיע בחברה ישראלית.

לפי החוק, רק בעל אזרחות ישראלית יכול לרכוש את החברה. בשנים האחרונות, גורביץ' מתגורר לסירוגין, ליד חמיו בארה"ב ובחווילה המפוארת שלו בסביון, שם אירח את האדמו"ר מסאטמר, בעת ביקורו בארץ.

הווילה בסביון נמצא במחלוקת משפטית עם איש הרדיו החרדי, מנחם טוקר, שהגיש לאחרונה תביעת ענק כנגדו לאחר שהאחרון מסרב לשלם לו את דמי התיווך על עסקת הווילה, שלטענתו, ביצע עבורו.

מדובר בווילה מפוארת ומרוהטת בשווי של 22 מיליון שקלים. טוקר תובע דמי תיווך כמקובל בתחום, של כ-2% בסך 475 אלף ש"ח, גורביץ' לעומת זאת גורביץ היה מוכן לשלם לו 190 אלף ש"ח בלבד.

גורם המקורב לגורביץ' הגיב ואמר על תביעת טוקר: "הגשת התביעה נגד גורביץ' היא ניסיון לסחוט אותו ולנצל את היותו של התובע איש תקשורת עם קשרים רבים".

מיהו גורביץ'?

גורביץ' נולד בקרית אתא למשפחה חרדית. בצעירותו למד בתלמוד תורה בחיפה ועשה חיל בלימודיו. שנתיים לאחר פטירת האב, כאשר מאיר היה בן 11 שנים, התחילה המשפחה חיים חדשים בבני ברק.

בהגיעו לגיל 15, נשלח מאיר לישיבת 'גייטסהד' באנגליה. לאחר חמש שנים של לימוד בישיבה, הוא החליט להקים שם את חייו, והחל בעסקים מקומיים.

כעבור שנים ספורות, נקרתה בפני גורביץ הזדמנות פז. בנק 'לוידס' הבריטי הציע למכירה נכסים ששימשו את סניפי הבנק ברחבי המדינה. הוא ניצל את ההזדמנות, ועשה חיל בתחום העסקים.

לפני יותר מעשור, גורביץ' (66) התחתן בפעם השנייה עם בתו של גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד.

גורביץ ובן דוד ביקרו ב"כיפת ברזל" - בקיץ לפני 6 שנים

כזכור, לפני כשבוע, אלי רוזנברג, המשקיע החרדי המתעניין ברכישת אל על, שיגר מכתב באמצעות עורכי דינו אל מייצגי חברת התעופה הלאומית של ישראל, בדרישה להתקדם עם השלמת העסקה.

רוזנברג מתבסס על ההיתר שקיבל אתמול מרשות החברות הממשלתית, כי ימליצו עליו בעת רכישת 40% ממניות החברה - כך שיהפוך לבעל השליטה.

במכתב הוסיפו כי "ההיתר האמור חותם את הגולל על כל טענה אחרת, ועל הניסיונות להטיל ספק בעובדה שמרשנו הינו המשקיע, ניסיונות שנסמכו אך ורק על דברי רכילות והשערות בלתי מבוססות".

בכך הם מכחישים למעשה את הטענות כי הוא רוכש את החברה עבור אביו, נפתלי רוזנברג, המנוע מרכישת החברה בשל העובדה שהוא אינו אזרח ישראלי.

עוד הוסיפו עורכי הדין כי "כפי שציינו במכתבינו הקודמים, מצבה הכלכלי הרעוע של אל על, כעולה מדוחותיה הפומביים ומפרסומים נוספים מטיל חבות אישית על כל דירקטור לגרום לכך כי יינקטו כל הפעולות הדרושות להצלת החברה, באופן מיידי, ובכלל זה, להזמין את מרשנו להיכנס למשא ומתן מיידי ומהיר על הצעתו להשקיע בעת הקשה הזו של אל על, סך של כ-260 מיליון ש"ח".

לסיום, הם מבקשים "לתאם באופן מיידי ובהול, פגישה בין חברי דירקטוריון לבין מרשנו בקשר עם הצעת מרשנו, וזאת על מנת לקדם את ההזרמה המיידית בסך של כ- 260 מיליון ש"ח".

עוד דווח ב'כיכר השבת', כי מנהל רשות החברות הממשלתית יעקב קוינט כתב כי "הרשות תפנה למחזיק מנית המדינה באל-על, לקבלת הסכמתו לפי תקנון אל-על, לאחר שהמבקש ירכוש מניות אל-על בשיעור המחייב קבלת הסכמת מחזיק מנית המדינה, או לאחר שבפני המדינה יוצג הסכם מותנה חתום לרכישת מניות בשיעור האמור".

בתגובה למכתב הרשות, נמסר מטעמו של אלי רוזנברג ל'כיכר השבת': "אני מודה לרשות החברות על הבדיקה המקצועית והמעמיקה. ועכשיו הגיע רגע האמת - ההצעה שלי היא הדרך היחידה לשקם את אל-על ולהצעידה למקום הראוי לה".

"נשמח שיו"ר דירקטוריון אל על יזמן אותי לפגישה על מנת לסכם את הקצאת המניות כנגד הזרמת 260 מליון ש"ח (75 מליון דולר) לטובת החברה ועם ישראל המשווע לכך שחברת התעופה הלאומית תהיה חזקה ויציבה".

בביקור בישיבת חברון, לפני שמונה שנים
בביקור בישיבת חברון, לפני שמונה שנים
גורביץ ובן דוד ביקרו ב"כיפת ברזל" - בקיץ לפני 6 שנים
גורביץ ובן דוד ביקרו ב"כיפת ברזל" - בקיץ לפני 6 שנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר